Gładysz ogromnie szczęśliwy

Ola Nilsson odniósł trzecie zwycięstwo w tegorocznym Scirocco R-Cup. Adam Gładysz jako drugi osiągnął metę na Red Bull Ringu, stając na podium po raz trzeci w karierze, drugi w tym sezonie. Za Kasperem Jensenem, czwartą lokatę zajął Jakub Litwin, który zaliczył najbardziej udany wyścig w sezonie.

Nilsson prowadził od startu, mając za sobą Litwina. Gładysz toczył ostry pojedynek z Jannem-Hendrikiem Ubbenem. Podczas trzeciego przejazdu Remus Kuvre, Sven Hannawald zaliczył kontakt z Matthiasem Bäurle. Obydwaj wykonali piruet, a samochód Bäurlego został na poboczu. Wyjechał Safety Car. Ubben zatrzymał się na zmianę koła.

Po restarcie Adam Gładysz minął Jakuba Litwina. Sepp Wiegand otrzymał drive through za wyprzedzanie podczas neutralizacji. Moritz Oestreich atakował Litwina - i ten zostawił za sobą Gładysza na początku 11 okrążenia. Oestreich również wygrał pojedynek z tarnowianinem. Syn Markusa Oestreicha wpechnął się od wewnętrznej Schlossgold Kurve - i doszło do kolizji z Litwinem, który jakimś cudem obronił się przed piruetem. Oestreich uszkodził układ kierowniczy, wypadając z czołowej grupy. Sytuację wykorzystał Adam Gładysz, który wrócił na P2. Kasper Jensen na ostatnim okrążeniu zepchnął z podium Litwina, wygrywając klasyfikację Junior Cup.

- Jestem ogromnie szczęśliwy - mówi Adam Gładysz. - To największy sukces w historii moich startów w Scirocco R-Cup. Po kontakcie z Jannem-Hendrikiem Ubbenem już na pierwszym okrążeniu, cały wyścig jechałem z uszkodzonym lewym tylnym kołem i przestawioną geometrią. Mimo że po tej kolizji samochód prowadził się nienajlepiej, udało mi się wyjść zwycięsko z walki i zakończyć wyścig na drugim miejscu. Tym samym awansowałem na pozycję wicelidera punktacji Scirocco R-Cup, którą mam zamiar utrzymać również po jutrzejszym wyścigu. Niedzielna rywalizacja zapowiada się niezwykle emocjonująco, bowiem czołowi kierowcy będą startować w odwróconej kolejności. Jutro na pewno nie odpuszczę i również będę walczył o podium.

- Przyjechałem do Spielbergu z założeniem przełamania złej passy kwalifikacji - powiedział Jakub Litwin. - Czas od ostatniego wyścigu na Brands Hatch poświęciłem na pracę z zespołem nad znalezieniem optymalnego sposobu przygotowania mentalnego do kwalifikacji. Udana sobotnia czasówka tutaj ustawiła mnie w pierwszej linii. To najwyższa pozycja w kwalifikacjach w tym roku wśród Polaków. Musiałem zatem tym razem pokazać się z dobrej strony w kolejnym elemencie, czyli obronie pozycji, gdyż do tej pory moja jazda koncentrowała się przede wszystkim na jej zyskiwaniu. Niestety, bezpieczną wydawałoby się, drugą pozycję utrzymaną po starcie pokrzyżował Safety Car, który pojawił się na torze na drugim okrążeniu. Po jego zjechaniu walka zrobiła się bardzo zacięta. Po uderzeniu mnie przez Ubbena w tylne prawe koło, samochód przestał dobrze się prowadzić, konsekwencją czego była strata dwóch pozycji. Ostatecznie minąłem linię mety na czwartym miejscu. Jutro walka trwa dalej. Regulamin mówi, że podczas podwójnej eliminacji zawodnicy, którzy ukończyli pierwszy wyścig na pozycjach 1-8 w drugim, jutrzejszym zamieniają się polami startowymi.

 

WYŚCIG 1 (12 okrążeń)
1. Ola Nilsson (S) 24.06,145
2. Adam Gładysz (PL) +9,469
3. Kasper Jensen (DK) +9,718
4. Jakub Litwin (PL) +9,740
5. Dennis Trebing (USA) +10,547
6. Fabian Danz (CH) +11,186
7. Berke Bayindir (TR) +11,541
8. Lukas Schreier (D) +12,925
9. Jonas Giesler (D) +13,209
10. Rasmus M?rthen (S) +14,029
11. Michele Gatting (DK) +15,473
12. Manuel Fahnauer (D) +15,943
13. Christofer Berckhan Ramirez (MEX) +16,330
14. Thomas Morgenstern (A) +17,608
15. Oshan Kothadiya (IND) +17,942
16. Kenneth Kröpfl (D) +22,295
17. Mikaela ?hlin-Kottulinsky (S) +24,282
18. Patrick Eisemann (D) +30,474
19. Sven Hannawald (D) +33,224
20. Jan-Frank Kasten (D) +33,782
21. Sepp Wiegand (D) +47,960
22. Frank Wörndl (D) +57,383
23. Andreas Kofler (A) +1.07,648
24. Jann-Hendrik Ubben (D) +1.10,141
25. Moritz Oestreich (D) -2 okr.

PUNKTACJA
1. Nilsson 170, 2. Gładysz 118, 3. Ubben 98, 4. Jensen 92, 5. Litwin 91, 6. Trebing 85, 7. Giesler 84, 8. Bayindir 82, 9. Danz 76, 10. Oestreich 70.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej

Strony

- Archiwum