Do ogólnej informacji

W nawiązaniu do startu jedynego zawodnika z Polski w Angerville warto z uporem maniaka wrócić do "polskiego podwórka". Boli wszystkich , a wręcz jesteśmy zniesmaczeni dostępnością polskich torów kartingowych ( już tak nielicznych) dla naszych zawodników i tych którzy chcą nimi zostać. ( Nie dziwmny się więc, że nasze barwy we Francji reprezentuje tylko jeden zawodnik).

Tak wychwalany tor w Radomiu przez ich włodarzy jest coraz trudniej dostępny dla kartingowej braci. Obecnie to praktycznie tylko wtorki i czwartki do 17:00 bo potem rządzi komercja. Proszę powiedzieć jak na jedynym torze na Mazowszu może szlifować swoje umiejętności nieletni zawodnik, który na ten tor ma dostać się z Warszawy, Milanówka czy Pruszkowa gdy jego opiekunowie pracują? Toż to jest kompletnie nierealne. Dlaczego też za wstęp na tor osoba nieposiadająca licencji kartingowej ma płacić stawkę jeszcze wyższą niż obowiązuje, tylko dlatego, że nie ma licencji ? A przecież jazdy doszkalające są właśnie po to by taką licencję zdobyć. Czy to ma być propagowanie sportu kartingowego, o którym ciągle wspomina Automobilkub Radomski? Warto też wspomnieć o wieloletnich rozmowach z Zarządem Automobilkubu Radomskiego na temat preferencyjnych stawek dla zawodników okręgu warszawskiego za korzystanie z toru. Pierwotne deklaracje - jeszcze przed Zjazdem PZM - pozostały bez ich wcielenia w życie. Czy była to jedynie "kiełbasa wyborcza" dla pozyskania dodatkowych głosów?. Jeśli tak to tym bardziej przykro, że w ten sposób próbowano uzyskać partykularny sukces.

Apele by tor kartingowy - a tak właśnie się nazywa, był dostępny choć jeden dzień wolny od pracy tj. sobota lub niedziela pozostają głuche. Soboty i niedziele to imprezy zamknięte wielokrotnie wykorzystywane przez samochody i motocykle. Czy dotacje okręgu i ZG właśnie temu miały służyć?  Z całą stanowczością należy stwierdzić że tzw. tor kartingowy w Radomiu nie służy tej dyscyplinie sportu, a deklaracje jej wspierania przez władze Automobilklubu Radomskiego to fikcja i jedynie chęć zdobycia dodatkowych dotacji. Dysponujemy stosowną dokumentacją przedstawiającą istniejącą patologię i jako GKSK z tym faktem zgodzić się nie możemy. Podobne opinie płyną do władz okręgu i GKSK z różnych środowisk. Takiego stanu rzeczy tolerować nie można. Albo zdecydowanie więcej przychylności dla już tak nielicznej rzeszy kartingowej albo możemy myśleć o zakończeniu ponad 50-letniej historii sportu kartingowego w Polsce w wyniku likwidacji tej dyscypliny sportu kartingowego wynikającej w dużej mierze z nieprzychylności administratorów torów kartingowych w Polsce. 

Główna Komisja Sportu Kartingowego

Karting: 
Share

News

Polacy w Kartingowych Mistrzostwach Europy w Wackersdorfie
Dwóch polskich kierowców wzięło udział w zakończonych w miniony weekend... więcej
Kierowcy Rotax Max Challenge Poland ścigali się w Toruniu
W miniony weekend w Toruniu odbyła się pierwsza samodzielna runda Rotax Max... więcej
Regulamin Uzupełniający - 4 runda Rok Cup Poland, 24-26.09.2020r., Bydgoszcz.
Regulamin Uzupełniający,Program Minutowy,Zestawienie Sędziów.FORMULARZ... więcej
Druga runda FIA Akademii w Genk
W belgijskim Genk odbyła się druga runda FIA Kartingowych Mistrzostw Europy w... więcej
Regulamin Uzupełniający 1 Runda Rotax Max Challenge Poland, Toruń.
Regulamin Uzupełniający, 1 Runda Rotax Max Challenge Poland, 11-13.09.2020r.,... więcej
Trzecia runda Rok Cup Poland w Toruniu
W miniony weekend w Toruniu odbyła się trzecia odsłona serii pucharowej Rok Cup... więcej
Polacy w finałach mistrzostw Europy w Sarno
Czterech polskich kierowców wystartowało we włoskim Sarno w kolejnej rundzie... więcej
Polski reprezentant udanie w FIA Academy Trophy
W miniony weekend we włoskiej Adrii zakończył się pierwszy weekend wyścigowy... więcej
KMP 2020. Poznaliśmy nowych mistrzów Polski!
KMP 2020. Poznaliśmy nowych mistrzów Polski!W Przeźmierowie w miniony weekend... więcej
Komunikat 16.2020
Komunikat 16.2020 - Informacja Promotora Rok Cup Poland.

Strony

- Archiwum