Artur Janosz w GP3

Artur Janosz:
Po ostatnim, bardzo udanym dla mnie sezonie w Euroformula Open podejmuję kolejne wyzwanie. Przejście do wyższej, bardziej wymagającej kategorii nie będzie z pewnością łatwe. Inna sprawa, że podczas pierwszych testów nowego dla mnie bolidu byłem nawet nieco zaskoczony tym, jak szybko się z nim zaprzyjaźniłem. Wiem jednak doskonale, że przede mną jeszcze sporo pracy. O wynikach decydują często detale, drobiazgi, które pozwalają nabrać niezbędnej pewności w prowadzeniu samochodu. Bolid GP3 jest bardziej zaawansowany aerodynamicznie w porównaniu ze znanymi mi konstrukcjami i dysponuje mocą większą o 150 KM. Zakres ustawień zawieszenia jest również bardzo duży i znalezienie tego najlepszego to jedno z najważniejszych zadań. Pomogą w tym kolejne testy przed sezonem, które pozwolą na jeszcze lepsze poznanie mojego nowego „miejsca pracy”. Cieszy mnie bardzo, że będę mógł korzystać z wiedzy i doświadczenia inżynierów renomowanego zespołu Trident, a także Giacomo Ricci’ego, szefa teamu, który z powodzeniem startował w kilku seriach wyścigowych. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu podczas weekendu Grand Prix w Barcelonie.

Nowy samochód Artura Janosza dysponuje mocą 400 KM, a jego maksymalna prędkość to 285 km/godz. Nowoczesna konstrukcja zaprojektowana przez znaną firmę Dallara przyspiesza do 100 km/godz. w zaledwie 3 sekundy, a prędkość 200 km/godz. uzyskuje już po niecałych ośmiu sekundach. Takie osiągi zapewnia sześciocylindrowy silnik AER o pojemności 3,4 l, a napęd na tylną oś przenosi sekwencyjna skrzynia biegów Haweland o sześciu przełożeniach. Sterowanie zmianą biegów zapewniają łopatki przy kierownicy sterujące systemem elektro-hydraulicznym firmy Pirelli. Nadwozie budowane jest zgodnie z rygorystycznymi przepisami FIA dotyczącymi bezpieczeństwa i poddawane testom zderzeniowym. Seria GP3 korzysta z opon Pirelli.

Maurycy Kochański /menedżer:
Artur po dwóch sezonach w Euroformula Open robi kolejny krok w swojej karierze. Wicemistrzowski tytuł potwierdza jego klasę, co zostało dostrzeżone przez kilka zespołów z różnych wyścigowych serii. To wynik jego talentu, ale również bardzo ciężkiej pracy oraz niezbędnego wsparcia partnerów i sponsorów. Spośród kilku propozycji wybraliśmy GP3, bowiem to najlepsza seria na tym etapie rozwoju kariery Artura. Nowoczesna i bardzo zaawansowana technicznie, a przy tym tuż obok inspirującej Formuły 1, królowej sportów motorowych. Pierwsze testy nowego samochodu wypadły więcej niż obiecująco. Artur bardzo szybko rozszyfrował również działanie opon Pirelli, a to nie jest najłatwiejsze zadanie i wielu zawodnikom przysparza sporo problemów. Kolejne testy pozwolą nam na właściwe przygotowanie do sezonu, który mam nadzieję przyniesie wiele interesujących wyścigów i przyjemnych niespodzianek.

Przed rozpoczęciem tegorocznej edycji GP3 odbędą się jeszcze trzy serie dwudniowych testów na torach w Estoril (18-19.03.2015), Walencji – Ricardo Tormo
(9-10.04.2015) oraz w Barcelonie (22-23.04.2015).

Kalendarz GP3 2015
08-10 maja Catalunya, Barcelona, Hiszpania
19-21 czerwca Red Bull Ring, Spielberg, Austria
03-05 lipca Silverstone, Wielka Brytania
17-19 lipca miejsce zawodów nie potwierdzone
24-26 lipca Hungaroring, Budapeszt, Węgry
21-23 sierpnia Spa – Francorchamps, Belgia
04-06 września Monza, Włochy
09-11 października Soczi, Rosja
27-29 listopada Yas Marina, Abu Zabi

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Aleksiej Łukjaniuk triumfatorem ORLEN 77. Rajdu Polski
(20.06.2021) Rosjanin Aleksiej Łukjaniuk (Citroen C3 Rally2) powtórzył sukces z... więcej
Transmisja LIVE - Kryterium KAROWA - ORLEN 77. Rally Poland w Motowizji
Coś takiego zdarza się raz na sto lat! 77. ORLEN Rajd Polski zakończy się... więcej
ORLEN 77. Rajd Polski - Została już tylko Karowa
(20.06.2021) 17 sekund w zapasie mają Łukjaniuk i Arnautow (Citroen C3 Rally2)... więcej
W czołówce bez zmian – ORLEN 77. Rajd Polski po OS 10
(20.06.2021) Pierwsza pętla niedzielnego etapu ORLEN 77. Rajdu Polski... więcej
ORLEN 77. Rajd Polski - Łukjaniuk na czele po dramacie Griazina
(19.06.2021) Przez sześć pierwszych oesów ORLEN 77. Rajdu Polski Nikołaj... więcej
ORLEN 77. Rajd Polski - Arena wielkich pojedynków
(19.06.2021) Mikołajki Arena to tor zbudowany specjalnie na potrzeby Rajdu... więcej
ORLEN 77. Rajd Polski - Zabójcze tempo Griazina
(19.06.2021) Pierwsze trzy sobotnie oesy ORLEN 77. Rajdu Polski były teatrem... więcej
ORLEN 77. Rajd Polski - Pechowiec Griazin pierwszym liderem
(18.06.2021) Rosyjski duet Nikołaj Griazin/Konstantin Aleksandrow (Volkswagen... więcej
Gdzie słuchać i oglądać? ORLEN 77. Rajd Polski
(18.06.2021) Ponad 150 dziennikarzy relacjonuje przebieg ORLEN 77. Rajd Polski... więcej

Strony

- Archiwum