Artur Janosz w GP3

Artur Janosz:
Po ostatnim, bardzo udanym dla mnie sezonie w Euroformula Open podejmuję kolejne wyzwanie. Przejście do wyższej, bardziej wymagającej kategorii nie będzie z pewnością łatwe. Inna sprawa, że podczas pierwszych testów nowego dla mnie bolidu byłem nawet nieco zaskoczony tym, jak szybko się z nim zaprzyjaźniłem. Wiem jednak doskonale, że przede mną jeszcze sporo pracy. O wynikach decydują często detale, drobiazgi, które pozwalają nabrać niezbędnej pewności w prowadzeniu samochodu. Bolid GP3 jest bardziej zaawansowany aerodynamicznie w porównaniu ze znanymi mi konstrukcjami i dysponuje mocą większą o 150 KM. Zakres ustawień zawieszenia jest również bardzo duży i znalezienie tego najlepszego to jedno z najważniejszych zadań. Pomogą w tym kolejne testy przed sezonem, które pozwolą na jeszcze lepsze poznanie mojego nowego „miejsca pracy”. Cieszy mnie bardzo, że będę mógł korzystać z wiedzy i doświadczenia inżynierów renomowanego zespołu Trident, a także Giacomo Ricci’ego, szefa teamu, który z powodzeniem startował w kilku seriach wyścigowych. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu podczas weekendu Grand Prix w Barcelonie.

Nowy samochód Artura Janosza dysponuje mocą 400 KM, a jego maksymalna prędkość to 285 km/godz. Nowoczesna konstrukcja zaprojektowana przez znaną firmę Dallara przyspiesza do 100 km/godz. w zaledwie 3 sekundy, a prędkość 200 km/godz. uzyskuje już po niecałych ośmiu sekundach. Takie osiągi zapewnia sześciocylindrowy silnik AER o pojemności 3,4 l, a napęd na tylną oś przenosi sekwencyjna skrzynia biegów Haweland o sześciu przełożeniach. Sterowanie zmianą biegów zapewniają łopatki przy kierownicy sterujące systemem elektro-hydraulicznym firmy Pirelli. Nadwozie budowane jest zgodnie z rygorystycznymi przepisami FIA dotyczącymi bezpieczeństwa i poddawane testom zderzeniowym. Seria GP3 korzysta z opon Pirelli.

Maurycy Kochański /menedżer:
Artur po dwóch sezonach w Euroformula Open robi kolejny krok w swojej karierze. Wicemistrzowski tytuł potwierdza jego klasę, co zostało dostrzeżone przez kilka zespołów z różnych wyścigowych serii. To wynik jego talentu, ale również bardzo ciężkiej pracy oraz niezbędnego wsparcia partnerów i sponsorów. Spośród kilku propozycji wybraliśmy GP3, bowiem to najlepsza seria na tym etapie rozwoju kariery Artura. Nowoczesna i bardzo zaawansowana technicznie, a przy tym tuż obok inspirującej Formuły 1, królowej sportów motorowych. Pierwsze testy nowego samochodu wypadły więcej niż obiecująco. Artur bardzo szybko rozszyfrował również działanie opon Pirelli, a to nie jest najłatwiejsze zadanie i wielu zawodnikom przysparza sporo problemów. Kolejne testy pozwolą nam na właściwe przygotowanie do sezonu, który mam nadzieję przyniesie wiele interesujących wyścigów i przyjemnych niespodzianek.

Przed rozpoczęciem tegorocznej edycji GP3 odbędą się jeszcze trzy serie dwudniowych testów na torach w Estoril (18-19.03.2015), Walencji – Ricardo Tormo
(9-10.04.2015) oraz w Barcelonie (22-23.04.2015).

Kalendarz GP3 2015
08-10 maja Catalunya, Barcelona, Hiszpania
19-21 czerwca Red Bull Ring, Spielberg, Austria
03-05 lipca Silverstone, Wielka Brytania
17-19 lipca miejsce zawodów nie potwierdzone
24-26 lipca Hungaroring, Budapeszt, Węgry
21-23 sierpnia Spa – Francorchamps, Belgia
04-06 września Monza, Włochy
09-11 października Soczi, Rosja
27-29 listopada Yas Marina, Abu Zabi

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Peterhansel pisze historię, świetne wyniki Polaków!
Najważniejsze fakty: ➢  30 lat po swoim pierwszym dakarowym zwycięstwie na... więcej
Kurs na licencję RN 20-21.02.2021 r. Tychy
Kurs na certyfikat i licencję RN 20-21.02.2021 r. Tychy Termin: 20-21.02.... więcej
Jesienią druga edycja Igrzysk Sportów Motorowych – weź udział!
W dniach 20-24 października 2021 r. w Marsylii odbędą się drugie Igrzyska... więcej
DAKAR 2021 Przed ostatnią prostą
W centrum uwagiJedenasty etap Dakaru, chociaż skrócony o około 50 kilometrów... więcej
Kurs na licencję B,C; B,C Junior 12-13.02.2021 r., Słomczyn
SZKOLENIE NA LICENCJĘ B,C; B,C Junior1. Termin: 12-13 lutego  2021 (piątek... więcej
DAKAR 2021 Słodko-gorzki dzień Hondy
W centrum uwagiTrasa 10. etapu znów wiodła wśród niezwykłej scenerii i... więcej
DAKAR 2021 Dzień dramatów na trasie
W centrum uwagiWtorek był na Dakarze wymarzonym dniem dla fotografów, ale... więcej
DAKAR 2021 Nasser po raz czterdziesty
W centrum uwagiPlanowane miasto przyszłości Neom nie wyszło jeszcze z piasku i... więcej
DAKAR 2021 Odszedł Hubert Auriol
Hubert Auriol wygrał Dakar trzy razy, najpierw na motocyklu (1981 i 1983), a... więcej

Strony

- Archiwum