36-ta edycja Rajdu Rotor

W tym roku odbyła się już 36-ta edycja Rajdu Rotor.

Jest to jedyna runda tegorocznych Mistrzostw Polski przeznaczona wyłącznie dla motocykli – i jednocześnie największa impreza tego typu w kalendarzu PZM. Rajd organizowany jest przez Klub Miłośników Weteranów Rotor Olsztyn. I w tym roku frekwencja nie zawiodła: na starcie rajdu stawiło się około 150 załóg. Mimo naprawdę uciążliwej – zwłaszcza przecież dla motocyklistów – pogody, przyjechali, często na kołach, nawet z najdalszych zakątków Polski.

Pierwszy dzień uczestnicy Rajdu spędzili na bezdrożach Mazur i Powiśla. Trasa prowadziła przez miejsca nie tylko urokliwe, ale także ciekawe historycznie i krajoznawczo. Uczestnicy przejechali przez miejscowości o tradycyjnej, pruskiej architekturze; zwiedzili pochylnię Buczyniec; musieli czasem zsiąść z motocykli, by odnaleźć odpowiedzi na podchwytliwe pytania, ułożone przez organizatorów. 

Drugiego dnia motocykliści wjechali na olsztyńską starówkę, by wziąć udział w tradycyjnej gymkhanie.  Można było podziwiać prawdziwe perły wśród jednośladów: motocykl gąsienicowy NSU Kettenkrad, prawie niespotykany Podolsk, Rene Gillet Paris, a ponadto cały przekrój polskiej motoryzacji, od Sokołów z lat trzydziestych, po WSK-i z ostatnich lat produkcji.  Na „konkursie elegancji” w specyficznym, motocyklowym wydaniu, można było zobaczyć wojskowych sanitariuszy, listonoszy na komarach, żołnierzy wszelkich narodowości.  Po chwili wytchnienia w wytęsknionych promieniach słońca, zawodnicy uformowali kolumnę i przejechali w uroczystej paradzie przez centrum Olsztyna.

Rotor to nie tylko trasa i zadania rajdowe. To nawet nie tylko motocykle. To przede wszystkim ludzie, którzy dzieląc wspólną pasję, gromadzą się tłumnie, by spotkać przyjaciół w atmosferze absolutnego porozumienia. Niezależnie od tego, czy przyjechało się na eleganckim BSA, czy uwalanym błotem Zündappie, czy może na skromnej WSK-ce – jest się częścią tego samego grona pasjonatów, a każdy motocykl zachwyca. Każdy jest niepowtarzalny.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

Zdjęcia

fot. Aleksander Lewandowski

News

Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej
27 grudnia 2019 r. Biuro ZG PZM będzie nieczynne
Informujemy, że w dniu 27 grudnia 2019 r. (piątek)  Biuro Zarządu Głównego... więcej
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku 2020
Życzy Polski Związek Motorowy - Zarząd Główny     ... więcej
Uroczyste zakończenie sezonu MPPZ i MPHRR 2019 - galeria zdjęć
W dniu 6 grudnia w Hotelu Lamberton odbyło się uroczyste zakończenie sezonu... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens