Daniel Stawiarski wygrywa 24 Grand Prix Sopot – Gdynia, Michał Ratajczyk najszybszy w klasyfikacji generalnej 10 Rundy GSMP.

Drugi dzień 24 Grand Prix Sopot – Gdynia – 10 Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski był kontynuacją pojedynku jeżdżących Mitsubishi Lancerami Daniela Stawiarskiego i Michała Ratajczyka. W sobotę, podczas 9 Rundy GSMP z minimalną przewagą zwyciężył Stawiarski, bijąc przy okazji rekord trasy, wynoszący obecnie 1:21,491.

Niedziela należała do Michała Ratajczyka, który był najszybszy zarówno w dwóch podjazdach treningowych i dwóch wyścigowych.

Pierwszy podjazd wyścigowy został opóźniony; organizatorzy z Automobilklubu Orski musieli uporać się z licznymi plamami olejowymi pozostałymi po treningach. Na trasie pozostał utylizujący olej sorbent, na części trasy wywieszono tzw. flagi olejowe. Po przejeździe kilkunastu zawodników sorbent zniknął z trasy i przejazdy najmocniejszych aut odbyły się już na jednolitej nawierzchni. Na liczącej 3050 m trasie Ratajczyk przyspieszył w porównaniu z sobotnia jazdą i wyprzedził  Stawiarskiego o 1,446 sekundy. Również w drugim pojeździe pojechał szybciej od konkurenta i wygrał klasyfikację generalną 10 Rundy GSMP. Stawiarski zajął miejsce drugie, na trzecim sklasyfikowano 12 – krotnego zwycięzcę sopockich wyścigów Mariusza Steca. Czwarty na mecie Piotr Parys (Ford Fiesta) stracił do Steca 0,2 sekundy!  Pierwszą piątkę zamknął Sebastian Stec (Ford Fiesta). Na mecie zameldowało się 61 kierowców.

W klasyfikacji łącznej 24 Grand Prix Sopot – Gdynia zwyciężył Daniel Stawiarski, umacniając się na pozycji lidera GSMP 2021, na drugim stopniu podium stanął Michał Ratajczyk, trzecim kierowcą weekendu został Piotr Parys.

W najliczniejszej w wyścigu klasie 5b bezkonkurencyjny okazał się Piotr Ilnicki, najszybszym kierowcą aut napędzanych na przednią oś ( FWD), w 10 Rundzie GSMP okazał się Gabriel Kubit ( Honda Integra), wśród kierowców aut RWD ( auta napędzane na oś tylną) zwyciężył Bartłomiej Madziara (BMW).

O wielkim pechu może   mówić Karol Krupa  którego Skoda Fabia po raz kolejny uległa awarii, odbierając praktycznie szanse na dobry wynik w sezonie.

Kilkanaście tysięcy kibiców, słoneczna pogoda, przychylność władz samorządowych i partnerów zawodów a przed wszystkim pasjonująca walka kierowców – zarówno w generalce jak i w poszczególnych lasach – to recepta na sukces sopockich wyścigów. Już dziś organizatorzy myślą o przyszłorocznym, jubileuszowym wyścigu.

Już za trzy tygodnie zawodnicy spotkają się na zagranicznej rundzie GSMP, rozgrywanej od 3 do 5 września w Banovcach. Finał sezonu tradycyjnie odbędzie sę w Korczynie k. Krosna w dniach 17 – 19 września.

Samochody: 

News

Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej

Strony

- Archiwum