Jak przygotować się do pierwszej, historycznej edycji motocyklowych MŚ FIM Hard Enduro w naszym kraju?

Już w ten weekend 350 zawodników z kilkudziesięciu krajów stanie na starcie dwudniowych Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Dąbrowie Górniczej. Uczestnicy wyścigu zmierzą się z wyjątkowym torem stanowiącym połączenie najcięższych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin!

HERO Challenge to wyzwanie zarówno dla zawodników uprawiających Hard Enduro, pasjonatów Cross Country jak i miłośników klasycznego Enduro. Zróżnicowana i wymagająca trasa wystawi na próbę nie tylko wszechstronne umiejętności czy kondycję zawodników, ale również to jak przygotowali się oni do wyścigu.

O co więc należy zadbać przed dwudniową rywalizacją z najlepszymi zawodnikami świata, aby podczas wyścigu na tak zróżnicowanym terenie dać z siebie wszystko?

Jak przygotować motocykl?

Głównym elementem HARD podczas Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro – HERO Challenge będzie WYTRZYMAŁOŚĆ oraz umiejętność pokonywania technicznych sekcji kamieni i krótkich podjazdów, co w skrócie oznacza, że Twoja maszyna musi był w pełni sprawna i gotowa na wszystko!

Pamiętaj o pełnym serwisie – zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc.

Trasa zawodów będzie bardzo zróżnicowana, podstawą będzie więc dobranie odpowiednich opon.  

Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:

    • opcja nr. 1 – bezpieczniejsza - nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
    • opcja nr. 2 – lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w tank poincie): system TUbliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,
  • przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.

Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.

Paliwo – zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.

Pamiętaj, że na miejscu znajdować się będzie strzeżony park maszyn, w którym bez żadnych obaw możesz pozostawić na noc swój motocykl.

Co spakować na zawody?

W niedzielę czeka Cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia.

Podstawa to plecak lub saszetka z systemem hydratacyjnym – przed Tobą co najmniej 2 godziny jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik.

Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans i szybkie tempo jazdy. Endurosnacki od NUTREND to absolutny must have w plecaku każdego uczestnika!

W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.

Warto również zabrać ze sobą:

- podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki.

- zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą - zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas.

- chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody.

- zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania.

- zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one dużo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia /mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche/.

- zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.

Poza odpowiednim ogumieniem oraz zaopatrzeniem plecaka warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humor oraz zapas zasad fair play, o których przestrzeganiu prosimy pamiętać w trakcie całych zawodów J.

Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów przy ul. Zakawie w Dąbrowie Górniczej (podczas której należy odebrać pakiety startowe), kontroli technicznej oraz pełnym harmonogramie dla uczestników.

Harmonogram zawodów:

10 września – piątek:

  • 15:00 – 21:00 – Kontrola Administracyjna, odbiór pakietów startowych w Biurze Zawodów
  • 15:00 – otwarcie paddocku
  • 19:30 – 21:00 – Kontrola Techniczna motocykli

11 września – sobota:

  • 07:00 – 09:00 – Kontrola Administracyjna, odbiór pakietów startowych w Biurze Zawodów, Kontrola Techniczna motocykli
  • 09:30 – Odprawa techniczna zawodników
  • 10:00-15:00 – Prolog / tor MXDG
  • 09:50 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klas: Expert, Expert Masters, Kobiety, Hobby, Hobby Masters
  • 10:00 – Start wyścigu w/w klas
  • 10:45 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klasy PRO
  • 11:00 – Start wyścigu klasy PRO
  • 12:20 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klas: Expert, Expert Masters, Kobiety, Hobby, Hobby Masters
  • 12:30 – Start wyścigu w/w klas
  • 13:15 – Ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klasy PRO
  • 13:30 – Start wyścigu klasy PRO
  • 14:30 – Koniec wyścigu PRO
  • 15:00 – Oficjalne wyniki
  • 18:00 – Treningi SuperEnduro oraz sesja autografów / Fabryka Pełna Życia
  • 19:30 – Wyścigi SuperEnduro
  • 21:00 – Koniec wyścigów SuperEnduro
  • 21:30 – After Party na Paddocku / tor MXDG

12 września – niedziela:

  • 8:30 – Zamknięcie strefy oczekiwania dla grupy 2 /do tego momentu wszyscy zawodnicy z grupy 2 muszą się znaleźć w strefie oczekiwania/
  • 9:00 – Start wyścigu grupy 2
  • 11:00 – Koniec wyścigu grupy 2
  • 12:00 – Zamknięcie strefy oczekiwania dla grupy 1 /do tego momentu wszyscy zawodnicy z grupy 1 muszą się znaleźć w strefie oczekiwania/
  • 12:30 – Start wyścigu grupy 1 – wyścig główny
  • 15:30 – Koniec wyścigu grupy 1 – wyścigu głównego
  • 15:45 – Dekoracja zwycięzców
  • 20:00 – Zamknięcie Paddocku

Na zawody koniecznie zabierz ze sobą swoją drugą połówkę, przyjaciół lub rodzinę i wspólnie stwórzmy niesamowite wydarzenie, które na lata pozostanie w pamięci uczestników i kibiców pierwszej, historycznej rundy Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Polsce.

Wstęp dla kibiców jest darmowy!

Więcej informacji: http://herochallenge.pl/pl/

Wydarzenie: https://www.facebook.com/events/1068171657012252

Facebook: https://www.facebook.com/OnlyForTrueHEROES/

Organizator - Agencja Sport UP:

https://www.facebook.com/sportupagencja/                                                                                           

Strona cyklu Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro:

https://iridehardenduro.com/

Motocykle: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Mistrzostwa Europy EMX65 i EMX85: Polacy wracają z Sardynii ze znakomitymi wynikami
18 września, podczas 10 rundy Mistrzostw Świata w Motocrossie Grand Prix... więcej
Walka z pogodą na Mistrzostwach Europy Enduro w Kielcach
18. i 19. września w podkieleckim Piekoszowie rozgrywana była kolejna runda... więcej
Team LRP Poland na mecie Bol d'Or
Zawodnicy zespołu LRP Poland pokazali niesamowitą determinację, mimo awarii... więcej
Przedwczesny koniec Bol d'Or dla Wójcik Racing Teamu
Obie załogi Wójcik Racing Teamu nie ukończyły w niedzielę 24-godzinnego wyścigu... więcej
Mistrzostwa Europy Enduro. Prawdziwe enduro!
Rozgrywane w Piekoszowie koło Kielc Mistrzostwa Europy Enduro to składanka... więcej
Jaworski i Psiuk na starcie Mistrzostw Europy EMX65 i EMX85 w Riola Sardo
18-09 września 2021 w słonecznej Italii, na Sardynii, na torze w Riola Sardo... więcej
Największe święto Enduro w Polsce w sezonie 2021
Już 18 i 19 września w Piekoszowie, w okolicach Kielc, odbędą się dwie kolejne... więcej
Druga połowa Mistrzostw Europy w rajdach Enduro startuje w Kielcach!
W najbliższy weekend, 18 i 19 września, organizowane są dwie kolejne, czyli V i... więcej
Puchar Polski Pit Bike Off-Road: Wielkie emocje na torze w Mórkowie
To była największa, jak do tej pory runda Pucharu Polski Pit Bike Off-Road. W... więcej

Strony

- Archiwum