Relacja z DTM Tourenwagen Classics Lausitzring

Pod koniec sierpnia 4 kierowców i 2 samochody w barwach 318 IS CUP wzięły udział w rundzie Tourenwagen Classic, czyli wyścigu Historycznych samochodów DTM.
Reprezentowali nas w BMW E30 #357 Szymon Rajczak i Szymon Waśkowski oraz w BMW E36 #358 Michał Całek i Artur Lempert. O techniczne przygotowanie aut zadbało RS Factory.
Tor w Lausitzring gościł w tych dniach poza Tourenwagen Classics: DTM, Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup oraz ADAC HAIGO.

Weekend wyjątkowy bo to 500-ny wyścig DTM na najwyższym sportowym poziomie i ściganie się przy tysiącach ludzi dopingujących kierowcom z trybuny robi wrażenie na każdym, także na naszych kierowcach, którzy odwiedzili już wiele europejskich torów.
Dodatkowo poziom adrenaliny wzrastał na myśl o samochodach, stających na starcie do tego samego wyścigu: BMW E30 M3 DTM, Alfa Romeo 155 V6 Ti ITC, Mercedes CLK DTM , Opel Astra DTM, Ford Zakspeed Turbo Capri , DeTomaso Pantera oraz kierowcy, siedzący w tych autach którzy zapisali się na kartach historii światowego motorsportu: Harald Grohs, Volker Schneider, Armin Hahne, Marc Hessel, Christian Menzel, Timo Glock, Kris Nissen czy Książe Bawarii Leopold.
Na starcie stanęło 25 aut. Niesamowite jak bezawaryjne są to wozy, mimo swojej mocy i lat. Nasze IS-y zakończyły wyścig na miejscach: 18. Michał Całek i Artur Lempert w E36 i 19. Szymon Rajczak i Szymon Waśkowski w E30. W swojej klasie, po 40 minutach wyścigu, przekroczyli linię mety na miejscu 2 i 3, ustępując miejsca tylko BMW E36 325 DTC.
Dla zobrazowania różnic w mocy aut, podajemy najlepsze czasy z kwalifikacji:
Artur w E36 na slicku uzyskał czas 2:13.414, Szymon R. używający pucharowej opony ….. wykręcił 2:15:491, wspomniany zwycięzca naszej klasy w E36 miał czas 2:08.355, najszybsze BMW E30 M3 DTM zrobiło 2:04:036, a najszybsze okrążenie zrobił Ford Zakcpeed Turbo Capri 1:48:546.

Przeżycie niesamowite dla wszystkich naszych kierowców. Mamy nadzieję że w przyszłym sezonie uda nam się zorganizować wspólną rundę dla całego naszego pucharu 318 IS CUP z Tourenwagen Classics. Wyzwanie jest dość duże, zarówno z powodu różnic na wielu polach. Mamy jednak nadzieję, że dojdziemy do porozumienia. Start całej naszej grupy z zabytkowymi DTM-ami to będzie coś! 
Dziękujemy Ralph Bahr i całej ekipie Tourenwagen Classics za zaproszenie i wspaniały weekend wyścigowy! Do zobaczenia!

Samochody: 

News

Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej

Strony

- Archiwum