Relacja z DTM Tourenwagen Classics Lausitzring

Pod koniec sierpnia 4 kierowców i 2 samochody w barwach 318 IS CUP wzięły udział w rundzie Tourenwagen Classic, czyli wyścigu Historycznych samochodów DTM.
Reprezentowali nas w BMW E30 #357 Szymon Rajczak i Szymon Waśkowski oraz w BMW E36 #358 Michał Całek i Artur Lempert. O techniczne przygotowanie aut zadbało RS Factory.
Tor w Lausitzring gościł w tych dniach poza Tourenwagen Classics: DTM, Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup oraz ADAC HAIGO.

Weekend wyjątkowy bo to 500-ny wyścig DTM na najwyższym sportowym poziomie i ściganie się przy tysiącach ludzi dopingujących kierowcom z trybuny robi wrażenie na każdym, także na naszych kierowcach, którzy odwiedzili już wiele europejskich torów.
Dodatkowo poziom adrenaliny wzrastał na myśl o samochodach, stających na starcie do tego samego wyścigu: BMW E30 M3 DTM, Alfa Romeo 155 V6 Ti ITC, Mercedes CLK DTM , Opel Astra DTM, Ford Zakspeed Turbo Capri , DeTomaso Pantera oraz kierowcy, siedzący w tych autach którzy zapisali się na kartach historii światowego motorsportu: Harald Grohs, Volker Schneider, Armin Hahne, Marc Hessel, Christian Menzel, Timo Glock, Kris Nissen czy Książe Bawarii Leopold.
Na starcie stanęło 25 aut. Niesamowite jak bezawaryjne są to wozy, mimo swojej mocy i lat. Nasze IS-y zakończyły wyścig na miejscach: 18. Michał Całek i Artur Lempert w E36 i 19. Szymon Rajczak i Szymon Waśkowski w E30. W swojej klasie, po 40 minutach wyścigu, przekroczyli linię mety na miejscu 2 i 3, ustępując miejsca tylko BMW E36 325 DTC.
Dla zobrazowania różnic w mocy aut, podajemy najlepsze czasy z kwalifikacji:
Artur w E36 na slicku uzyskał czas 2:13.414, Szymon R. używający pucharowej opony ….. wykręcił 2:15:491, wspomniany zwycięzca naszej klasy w E36 miał czas 2:08.355, najszybsze BMW E30 M3 DTM zrobiło 2:04:036, a najszybsze okrążenie zrobił Ford Zakcpeed Turbo Capri 1:48:546.

Przeżycie niesamowite dla wszystkich naszych kierowców. Mamy nadzieję że w przyszłym sezonie uda nam się zorganizować wspólną rundę dla całego naszego pucharu 318 IS CUP z Tourenwagen Classics. Wyzwanie jest dość duże, zarówno z powodu różnic na wielu polach. Mamy jednak nadzieję, że dojdziemy do porozumienia. Start całej naszej grupy z zabytkowymi DTM-ami to będzie coś! 
Dziękujemy Ralph Bahr i całej ekipie Tourenwagen Classics za zaproszenie i wspaniały weekend wyścigowy! Do zobaczenia!

Samochody: 
Share

News

Trzeci, ale pierwszy – sezon Motul HRSMP rusza z Rzeszowa
Marma 29. Rajd Rzeszowski (6-8 sierpnia) po raz trzeci będzie rundą Motul... więcej
98 załóg zgłoszonych do MARMA 29. Rajdu Rzeszowskiego!
98 załóg - 82 z Polski, 13 ze Słowacji oraz po jednej z Finlandii, Czech i... więcej
Nowe twarze i nowe rajdówki w Motul HRSMP
16 załóg w rajdówkach sprzed lat wzbogaci stawkę Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego... więcej
3 runda Porsche Esports Sprint Challenge
Mistrzostwa #PESCP już na półmetku! Runda trzecia na torze Salzburgring... więcej
Puchar Świata FIA wraca na rajdowe trasy
Trzy dni walki, siedem odcinków specjalnych, ponad 444 km rajdowych zmagań -... więcej
Kurs na licencję B,C B,C Junior 30-31.07.2020 Słomczyn
1. Termin:30-31 lipca 2020 r.2. Miejsce:Autodrom Słomczyn, Słomczyn 66, 05-600... więcej
Bardzo dobre wyniki zawodników ORLEN Team w Baja Szczecinek
Trzy kategorie, trzy zwycięstwa – od mocnego uderzenia zawodnicy ORLEN... więcej
Załogi ORLEN Team na mecie Rally di Roma Capitale
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk oraz Adrienn Vogel i Ivett Notheisz... więcej
Biuletyn PZM Nr 19 - Lipiec 2020
Lipiec zawsze był środkiem sezonu. W tym roku to dopiero początek!Nie tak... więcej

Strony

- Archiwum