50 dni pozostało do rozpoczęcia 8. Rajdu Polski Historycznego

– ważnej międzynarodowej imprezy, która nawiązuje do Rajdów Polski, organizowanych ongiś przez Automobilklub Krakowski.

-Nasz klub był gospodarzem Rajdów Polski w latach 1959-1974 oraz 1998 i 1999. Począwszy od 1960 r. nasze Rajdy Polski miały prestiżową rangę mistrzostw Europy kierowców bądź producentów, a od 1967 r. były też wliczane do Pucharu Pokoju i Przyjaźni, nieoficjalnych mistrzostw środkowej i wschodniej Europy. W 1973 r. Rajd Polski był rundą rozgrywanych wtedy po raz pierwszy mistrzostw świata producentów – przypomina Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego.

-Nawiązujemy świadomie do tamtej tradycji, a zarazem dostosowujemy ją do współczesnych wyzwań i tworzymy w ten sposób połączenie historii z nowoczesnością. Od 2012 r. rozgrywamy Rajd Polski Historyczny w trudnej formule zawodów na regularność dla samochodów klasycznych. Od ubiegłego roku RPH zyskał dodatkowe oblicze nowoczesności dzięki temu, że równolegle z nim przeprowadzamy również Rajd Polski Nowych Energii dla samochodów z napędem elektrycznym – wylicza Erwin Meisel, dyrektor zawodów.

-Tegoroczna edycja odbędzie się w terminie 5-8 września. Trasa ma liczyć 945 km po górskich i podgórskich drogach południowej Małopolski; niemal dwie trzecie dystansu to próby klasyfikacyjne w formie testów regularności jazdy. Baza będzie ponownie ulokowana w Wieliczce, a uroczysty start nastąpi z krakowskiego Rynku Głównego. Uczestnicy mają do pokonania malownicze trasy po Jurze Krakowskiej, Pogórzu Wielickim, Beskidzie Wyspowym, Beskidzie Niskim i Beskidzie Makowskim. Końcowa sekcja pierwszego etapu będzie rozegrana nocą – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor 8. RPH.

2. Rajd Polski Nowych Energii jest – jak przed rokiem – rundą E-Rally Regularity Cup FIA, najważniejszego cyklu sportowego dla pojazdów elektrycznych. Z kolei ostatni (sobotni) etap 8. Rajdu Polski Historycznego jest wliczany jako trzecia runda Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność. Do 8. RPH są dopuszczone auta wyprodukowane przed końcem roku 1994, ale punkty do MPHRR mogą zdobywać tylko załogi w autach wyprodukowanych przed końcem roku 1990.

Więcej: www.rajdpolskihistoryczny.pl i www.rajdpolskinowychenergii.pl

 

Samochody: 
Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Rewolucja w motoryzacji - PZM na konferencji Impact mobility rEVolution’19
Katowicka konferencja Impact mobility rEVolution’19 (9 – 10... więcej
Rajd Baja Europe zbliża się wielkimi krokami
Drodzy zawodnicy, fani i przedstawiciele mediów,Z przyjemnością informujemy was... więcej
Kurs na licencję RN
Kurs na licencję RN1. Termin: 2-3.11.2019 r. (sobota-niedziela),2. Miejsce: 2-3... więcej
Kurs na licencje B,C , BC JUNIOR
Kurs na licencje B,C; B,C JUNIOR        ... więcej
53. Rajd Dolnośląski - Hotel Zieleniec - Bouffier zwycięża i zostaje drugim wicemistrzem Polski
(06.10.2019) Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Hyundai i20 R5) odnieśli... więcej
Emocjonujące finały w Toruniu – 7. runda Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross
Przy zmiennej pogodzie rozegrana została finałowa, siódma runda Oponeo... więcej
Sezon Motul HRSMP dla Lutego, Rajd Dolnośląski dla Grzelewskiego
Marcin Grzelewski i Krzysztof Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4x4) zwycięzcami... więcej
53. Rajd Dolnośląski - Hotel Zieleniec - Bouffier najszybszy w deszczu i mgle
(05.10.2019) Bryan Bouffier i Xavier Panseri prowadzą po dwóch etapach 53.... więcej

Strony

- Archiwum