50 dni pozostało do rozpoczęcia 8. Rajdu Polski Historycznego

– ważnej międzynarodowej imprezy, która nawiązuje do Rajdów Polski, organizowanych ongiś przez Automobilklub Krakowski.

-Nasz klub był gospodarzem Rajdów Polski w latach 1959-1974 oraz 1998 i 1999. Począwszy od 1960 r. nasze Rajdy Polski miały prestiżową rangę mistrzostw Europy kierowców bądź producentów, a od 1967 r. były też wliczane do Pucharu Pokoju i Przyjaźni, nieoficjalnych mistrzostw środkowej i wschodniej Europy. W 1973 r. Rajd Polski był rundą rozgrywanych wtedy po raz pierwszy mistrzostw świata producentów – przypomina Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego.

-Nawiązujemy świadomie do tamtej tradycji, a zarazem dostosowujemy ją do współczesnych wyzwań i tworzymy w ten sposób połączenie historii z nowoczesnością. Od 2012 r. rozgrywamy Rajd Polski Historyczny w trudnej formule zawodów na regularność dla samochodów klasycznych. Od ubiegłego roku RPH zyskał dodatkowe oblicze nowoczesności dzięki temu, że równolegle z nim przeprowadzamy również Rajd Polski Nowych Energii dla samochodów z napędem elektrycznym – wylicza Erwin Meisel, dyrektor zawodów.

-Tegoroczna edycja odbędzie się w terminie 5-8 września. Trasa ma liczyć 945 km po górskich i podgórskich drogach południowej Małopolski; niemal dwie trzecie dystansu to próby klasyfikacyjne w formie testów regularności jazdy. Baza będzie ponownie ulokowana w Wieliczce, a uroczysty start nastąpi z krakowskiego Rynku Głównego. Uczestnicy mają do pokonania malownicze trasy po Jurze Krakowskiej, Pogórzu Wielickim, Beskidzie Wyspowym, Beskidzie Niskim i Beskidzie Makowskim. Końcowa sekcja pierwszego etapu będzie rozegrana nocą – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor 8. RPH.

2. Rajd Polski Nowych Energii jest – jak przed rokiem – rundą E-Rally Regularity Cup FIA, najważniejszego cyklu sportowego dla pojazdów elektrycznych. Z kolei ostatni (sobotni) etap 8. Rajdu Polski Historycznego jest wliczany jako trzecia runda Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność. Do 8. RPH są dopuszczone auta wyprodukowane przed końcem roku 1994, ale punkty do MPHRR mogą zdobywać tylko załogi w autach wyprodukowanych przed końcem roku 1990.

Więcej: www.rajdpolskihistoryczny.pl i www.rajdpolskinowychenergii.pl

 

Samochody: 
Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Kurs na licencję stopnia RN i Sędziego st. I, 25-26.01.2020 Bielany Wrocławskie
Program kursu na licencję RN oraz Licencję Sędziego Sportu Samochodowego... więcej
ORLEN Team podsumował Rajd Dakar 2020
Zawodnicy ORLEN Team mają za sobą tysiące kilometrów na nowych trasach Rajdu... więcej
Sukces Polaków w Africa Eco Race
Obchodzący dwudziestolecie kariery sportowej Jacek Czachor, pustynny Africa Eco... więcej
Etapowe podium Jacka Czachora
Trzeci czas przejazdu na przedostatnim OSie Africa Eco Race uzyskał Jacek... więcej
Jacek Czachor wraca do pierwszej piątki Africa Eco Race
Jacek Czachor po raz kolejny udowodnił, że jest w rewelacyjnej formie.... więcej
Dakar 2020: Udany start Polaków!
Dakar po raz 42. Trasa tegorocznej edycji Dakaru prowadziła z miasta Dżudda na... więcej
ORLEN Team na mecie rajdu Dakar
12 dni rywalizacji na dystansie 7500 kilometrów, z czego 5000 stanowiły odcinki... więcej
Polacy w TOP 10 Africa Eco Race
Po wczorajszych problemach na trasie, dzisiaj reprezentanci misji „... więcej
Dakar 2020 Żeglarze na oceanie wydm
Trasa etapu 11. etap Dakaru z Shubaytah do Haradh to druga część etapu... więcej

Strony

- Archiwum