Klasyki w FSO - kilka słów o wystawie

1 czerwca do FSO wrócą Warszawy, Syreny, Polskie Fiaty i Polonezy. Oczywiście fabryka nie wznowi produkcji - na terenie dawnego zakładu zaczęło działać Muzeum "Klasyki w FSO".

Wszystko za sprawą Fundacji Ochrony Zabytków Przemysłu i Techniki oraz Muzeum Skarb Narodu. Placówka działa dzięki pracy wolontariuszy i miłośników pojazdów zabytkowych. Efekt zaskoczy niejednego turystę-hobbystę. Dziś odbyła się prezentacja placówki dla dziennikarzy.

W hali dawnej lakierni zgromadzono grubo ponad setkę pojazdów. Na początku witają zwiedzających Warszawy różnych serii, w różnych wersjach nadwoziowych. Tuż obok stoi Ford T, Packard i Pierce Arrow. Wszystko w anturażu maszyn, które jeszcze kilka lat temu pracowały dla FSO. Po muzeum oprowadzi nas przewodnik. Opowie o dalszych eksponatach. Po kolei zwiedzający zobaczą Mikrusa, Syreny różnej maści, Polskie Fiaty 126p i 125p. Na koniec sekcji polskiej odwiedzający muzeum zobaczą kilkanaście Polonezów. Od tzw. Borewiczów poprzez wersje trzydrzwiowe i coupe po najnowsze plusy.

To nie koniec wystawy. W innej sekcji zgromadzono kilka Tarpanów, Żuki i Nysy. Na platformach, na których kiedyś odbywała końcówka montażu produkowanych tu pojazdów zgromadzono kolejne wozy. Jest sekcja pojazdów z byłego bloku socjalistycznego, sekcja samochodów sportowych i coupe, sekcja limuzyn. Wokół parkują kolejne pojazdy, w tym polskie motocykle.

Całość robi niesamowite wrażenie. Na pewno wystawa "Klasyki w FSO" będzie jedną z lepszych tego typu placówek w kraju.

Założycielom muzeum życzymy powodzenia. 

Galeria zdjęć.

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show, na którym Automobilklub... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej
Relacja z Retro Carpathia, ostatniej rundy MPHRR
W dniach 11-12 października po raz pierwszy odbył się rajd Ratro Carpathia,... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu Retro Carpathia będącego ostatnią eliminacją Mistrzostw... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Automobilklub Wielkopolski sekcja Pojazdów Zabytkowych w 2019 roku na Retro Motor Show przedstawiła wystawę aranżującą :

- czasy PRL z prawdziwym podwórzem,  trzepakiem, klasycznymi pojazdami z naszych dróg z lat PRL z Jelczem na czele,

- uliczkę Włoską  z straganem owocowym i plejadę samochodów oddającą lekkość  Włoskiej motoryzacji,

- USA w całym przekroju lat ,oddaliśmy ducha  20 lat ( z szykiem wymaganych do tych samochodów i prawdziwym zakładem krawieckim tego okresu), szalonymi latami 50/70 Elvisa Presleya.

- przypomnieliśmy 1989 rok z obaleniem muru Berlińskiego, po jednej stronie szara rzeczywistość DDR z pojazdami dwusuwowymi i za nim inny świat RFN z luksusowymi samochodami Horch do ,,samochodów dla ludu”  VW.

Impreza i cała charakteryzacja dała świetną zabawę dla uczestniczących w tym wydarzeniu  członków Sekcji Pojazdów Zabytkowych w Automobilklub Wielkopolski.

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens