Deszcz nie straszny, czyli 3 Miński Rajd Motocyklowy (VIII runda MOWPZ PZM)

Niedziela, ósmego września była trzecią odsłoną Mińskiego Rajdu Motocyklowego, zaliczanego do zmagań MOWPZ.
Mimo kapryśnej pogody i przelotnych opadów do bazy rajdu ulokowanej pod siedzibą Muzeum 7 pułku ułanów w Mińsku Mazowieckim zjechało 25 zabytkowych jednośladów.

Z tej grupy 18 załóg ruszyło w rajdowe szranki. Trasa dość prosta, licząca nieco ponad 60 km prowadziła do miejscowości Jeruzal, bardziej znanej jako serialowe „Wilkowyje”. Tam finalizowano pierwszy etap zmagań, rozegrano konkurs sprawnościowy i posilono przemoczone organizmy pożywną strawą, by ruszyć z powrotem do Mińska, naturalnie pokrętną trasą, wzbogaconą o konkursy i ukryte punkty terenowe. Po powrocie, w godzinach popołudniowych, uczestnicy w oczekiwaniu na wyniki zwiedzali bogate sale muzeum. Tam też w uroczystej oprawie dokonano dekoracji najlepszych zawodników. Choć słowo „najlepsi” właściwie dotyczy wszystkich, bowiem okazali się mocniejsi od pogodowych przeciwności i ukończyli bez problemów mińską rundę.

Organizatorzy składają szczególne podziękowania Dyrekcji Muzeum Ziemi Mińskiej, Dyrekcji Zespołu Szkół Zawodowych im. Powstańców Warszawy i Burmistrzowi miasta Mrozy za pomoc w organizacji rajdu.

Tekst: Daniel Gągol.

Wyniki 3 Mińskiego Rajdu Motocyklowego (VIII Rundy Mistrzostw Okręgu Warszawskiego Pojazdów Zabytkowych PZM)

 

Klasa Open:
Konrad Antoszczak – Honda 1999 r. (Magnet)
Robert Komuda – Kawasaki 1991 r. (NZ)

Klasa Pre 1955:
Artur Węgler – Motoconfort 1930 r. (M.A.K.)

Klasa Pre 1975:
Marcin Lipiński, Kasia Lipińska – Jawa 250 1960 r.(Magnet)
Kamil Deska – MZ ES 250 1962 r.(Magnet)
Waldemar Rak – K 55 1956 r.(Magnet)
Jan Bakuła – Iż 49 1956 r.(Magnet)
Dariusz Jackiewicz – K 650 1968 r.(Magnet)
Przemysław Czajka, Oliwier Czajka – K 750 1965 r.(NZ)
Zbigniew Rutkowski – Iż 49 1956 r.(Magnet)

Klasa Post 1975:
Tomasz Karlicki – Yamaha XS 360 1977 r.(Motocykl Moje Hobby)
Marcin Wielądek – Suzuki GS 550 1982 r.(Magnet)
Rafał Zajączkowski, Kacper Zajączkowski – Honda CB 400 1980 r.(Magnet)
Piotr Wojdyga, Agata Wojdyga – Moto Guzzi V50 1981 r.(Magnet)
Bogusław Miciałkiewicz – Honda XBR500 1987 r.(Motocykl Moje Hobby)
Jerzy Dąbrowski – MZ TS250 1979 r.(Magnet)
Jarosław Rosłoniec – Honda CX 500 1978 r.(Magnet)
Bartłomiej Marczak – H-D Sportster 1989 r.(Magnet)

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

4. Miński Rajd Motocklowy - runda MOWPZ
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" zaprasza do Mińska Mazowieckiego na 4... więcej
Konkurs FIVA dla młidych duchem
FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Ancien) zaprasza młodzież do... więcej
47. urodziny Fiata 126p - relacja
W minioną sobotę odbył się zlot Fiatów 126p organizowany przez Komisję Pojazdów... więcej
47. urodziny Fiata 126p - galeria zdjęć
Zdjęcia z FotoSpotu z okazji 47. urodzin Polskiego Fiata 126p. Autorami... więcej
XI Rajd Pojazdów Zabytkowych organizowany przez TMD "Weteran Płock" odwołany
Otrzymaliśmy następującą informację od klubu TMD Weteran Płock, organizatora... więcej
W dniu 12 czerwca 2020 r. (piątek) Biuro ZG PZM będzie nieczynne.
Informujemy, że w dniu 12 czerwca 2020 r. (piątek)  Biuro Zarządu Głównego... więcej
Drive it Day 2020 - galeria naszych czytelników
Wasza galeria z Drive it Day 2020. Jak widać pogoda nie była dla Was straszna i... więcej
Jeździliśmy cały dzień czyli Drive it Day
Emocje po wznowieniu Drive it Day jeszcze nie opadły, ale chyba możemy już... więcej
Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
FotoSpot Okolicznościowy – 47. urodziny Fiata 126p
Ze względu na wciąż trwający stan epidemii oraz zalecenia PZM, tegoroczna... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens