Cynowy jubileusz czyli X Rajd Płocki (IV Runda Motocyklowych MPPZ)

W dniach 11 – 14 lipca odbył się organizowany już po raz dziesiąty Płocki rajd motocykli zabytkowych, będący w tym sezonie IV rundą motocyklowych MPPZ.
Gospodarzem i twórcą tego wydarzenia było Towarzystwo Motocykli Dawnych „Weteran Płock”. Baza jubileuszowego rajdu znajdowała się w urokliwie położonym ranczu w miejscowości Boguszewiec. Tam w wybornych warunkach uczestnicy wypoczywali korzystając dowoli z rozmaitych uciech takich jak sauna, baseny, czy banie wodne, które umilały czas po trudach rajdowych zmagań. Tych było sporo, choć sama trasa mimo długości nie przysporzyła problemów. Dobre średnie prędkości, drogi o twardej nawierzchni i przemyślane rozlokowanie punktów kontrolnych, pozwoliły na delektowaniem się wspaniałymi krajobrazami. Zawrót głowy i liczne uśmiechy powodowały konkurencje sprawnościowe, z których oryginalności Płockie rajdy słyną. Naturalnie bez uszczypliwości. Po prostu wielu osobom więcej czasu zajmowało analizowanie materiałów niż wykonywanie samych slalomów i sprawnościówek, wyglądających na papierowych schematach jak labirynty Minotaura. Dość jednak o stronie technicznej. Widoki podczas rajdu, w ciągu dwóch dni jego trwania były wręcz powalające. Do tego piękna architektura tamtejszych miasteczek, min. Golubia – Dobrzynia, czy Brodnicy to wisienka na torcie dla miłośników atrakcji historycznych i krajoznawczych. Wszystko w aurze pogodowej i temperaturze odpowiedniej dla silników dawnych motocykli. Drobne opady nie zakłócały ciągłości jazdy na którą zdecydowało się 60 z 90 zarejestrowanych załóg.
Już po zmaganiach, na terenie rancza odbył się konkurs elegancji i wieńczący imprezę bal, który powoli uzmysłowił, że wszystko co miłe i fajne zbyt szybko się kończy. Jestem przekonany, że wszyscy zabrali ze sobą z Płockiego jubileuszu całą masę dobrych wspomnień i pozytywnej energii.

Do zobaczenia na kolejnej edycji!

tekst: Daniel Gągol.

Galeria zdjęć.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

9. Rajd Polski Historyczny przełożony na 2021
Na trzy miesiące przed startem, z wielkim żalem organizator poinformował, ... więcej
Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
44 Rotor Rajd odwołany
Oświadczenie organizatora w sprawie Rotor Rajdu:Długo czekaliśmy z podjęciem... więcej
17th International Citroen Car Club Rally Toruń 2020 przeniesione na sezon 2022
Po konsultacji z Prezydentem Miasta Torunia Michałem Zaleskim oraz Prezydentem... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Flaga narodowa „Dla wszystkich, którzy niosą pomoc” - PKN ORLEN
Z okazji Dnia Flagi, który przypada 2 maja, PKN ORLEN przygotował kampanię... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 04-15.05.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 04.05-15.05.2020r. Biuro Zarządu Głównego... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.2020 r.
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.... więcej
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski odwołuje imprezy
Z powodu zagrożenia epidemicznego oraz związanych z tym problemów... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens