Rajd Pekin Paryż znów w Polsce

Szykuje się nie lada gratka dla miłośników pojazdów zabytkowych. Rajd Pekin Paryż znów zawita do Polski.

Tym razem 120 zawodników startujących w arcytrudnym rajdzie na wytrzymałość zawita do Polski północnej. 1 lipca karawana zabytkowych samochodów wystartuje z Rygi i przejedzie przez Litwę do Polski. Ich pierwszym dłuższym przystankiem będą Mikołajki. 1 lipca o godzinie 17.00 pojawią na torze rajdowym. Następnego dnia od 8.00 do 9.55 samochody będzie można podziwiać na placu Wolności. Następnie, znów przez tor w Mikołajkach, uczestnicy imprezy ruszą w trasę do Bydgoszczy. 2 lipca rajdowcy zakończą dzień Kartodromie w Bydgoszczy (ok. godz.16.00). Następnie, już 3 lipca, ruszą w stronę Szczecina. Odwiedzą Skansen Wojskowy w Zdbicach oraz odbędą próbę na regularność na lotnisku w Broczynie koło Czaplinka. 
Z Czaplinka uczestnicy rajdu przejadą do Pałacu
Siemczyno na lunch. Dla kibiców ważny będzie punkt kontroli przejazdu w Drawsku Pomorskim, gdzie będzie można obejrzeć pojazdy i zrobić sobie z nimi zdjęcie. 
Metę tego dnia zorganizowano w szczecińskiej Łasztowni w okolicach godziny 16.00. 
Następnego dnia rano na Wałach Chrobrego odbędzie się kolejna próba jazdy na regularność oraz start do 33 etapu rajdu. Start pierwszego zawodnika zapowiedziano na godz. 7.31.

Zapraszamy do kibicowania. A jest na co popatrzeć i komu kibicować. W rajdzie startuje 120 załóg w przeróżnych wozach. Najstarszymi są Contal Mototri Tricycle z 1907 roku oraz White MM Pullman z 1910 roku. Zaś najnowsze to dobrze znane u nas Mercedesy 280 SLC z 1976 roku. Wśród innych pojazdów rajdu warto wymienić jeszcze: Porsche 356A, Bristola 403, Forda A z 1930 roku, Bentleya Super Sports z 1925 roku, Bentleya Speed 8 z 1931 roku, Chevroleta Fangio Coupe z 1938 roku, Citroena 11B, Austina Healey 100/4, Ferrari 208 GT4, Porsche 911, Jaguara Mk II, Forda Mustanga, Bentleya S1, Rolls Rotce'a Silver Shadow, Jensena Interceptora czy kilka ekip w Datsunach 240Z. Będzie na co popatrzeć.

Oczywiście impreza nie pierwszy raz pojawi się w Polsce. Rajdowcy już kilkukrotnie odwiedzali nasz kraj. Ostatnio odbyło się to w 2016 roku, kiedy to Rajd Pekin Paryż odwiedził Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych. Oto kilka zdjęć z tej imprezy.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens