Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019

Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch, Bartosz Balicki i Jan Potocki. Zawodnicy jadący Aston Martinem 15/98 z 1937 roku reprezentujący PZM, Automobilklub Beskidzki, Novol oraz Classic Group po trzech dniach rywalizacji byli zadowoleni, ale liczyli na więcej.

Z jednej strony piąte miejsce w klasie 1000 Miglia Era cieszy. Ale apetyt na początku rajdu był znacznie większy. Po pierwszym dniu załoga z Podbeskidzia zakończyła rywalizację na drugiej pozycji w klasie, zaś po drugim dniu na trzeciej. Niestety najważniejszy okazał się trzeci dzień, kiedy to Aston Martin ostatecznie zameldował się na mecie na piątym miejscu.

Bartosz Balicki, pilot Aston Martina: Jechaliśmy dobrze, ale inni pojechali jeszcze lepiej i nie utrzymaliśmy dobrej pozycji z pierwszego dnia. Punkty karne można było złapać szybko i w dużej ilości. Jedna setna sekundy to jeden punkt karny, zatem sekunda różnicy od czasu idealnego kosztuje aż 100 punktów karnych. Pogoda dopisała. Podczas rajdu nie padało i było słonecznie, rano temperatura w okolicy 0 stopni dawała się we znaki, zwłaszcza przy jeździe bez dachu. Na szczęście w ciągu dnia temperatura dochodziła nawet do 20 stopni i było bardzo przyjemnie. Idealne warunki do podziwiania jesieni przejeżdżając przez tereny amerykańskich parków narodowych.

Rajd zakończył się w sobotę rozdaniem nagród w ambasadzie włoskiej w Waszyngtonie. W imprezie zwyciężyła załoga reprezentująca Stany Zjednoczone J. Herlihy / J. Herlihy startująca Jaguarem XK 120. Drugie miejsce zajęli: E. Oberlander / S. Laroque z USA jadący Ferrari 250 GT.

Impreza została zorganizowana zgodnie z regulaminem oryginalnego 1000 Miglia. W sumie do przejechania było pięćdziesiąt dziewięć odcinków na regularność oraz dziewięć punktów kontroli czasu i kilka punktów kontroli przejazdu. Polska załoga przejechała dystans tysiąca kilometrów po drogach Virginii, West Virginii, Maryland, Pensylwanii oraz Washington DC.

Samochód spisał się doskonale i wóz serwisowy polskiego zespołu nie miał co robić. Jednak inne załogi nie miały tyle szczęścia. Alfa Romeo 6C z 1928 roku, laureatka konkursu elegancji w Pebble Beach, w drugim dniu odpadła przez awarię kompresora. W Astonie Martinie DB2/4 z 1955 roku zablokowało się łożysko tylnego koła. Na szczęście po naprawie wóz wrócił na trasę. Kłopoty techniczne nie ominęły także załogi Maserati 300S z 1957 roku.

Warto podkreślić, że Aston Martin na krakowskich numerach rejestracyjnych był jedyną załogą z spoza Stanów Zjednoczonych na rajdzie. Dzięki temu występowi Marian Stoch i jego czerwony bolid zaliczyli już cztery rajdy cyklu 1000 Miglia na czterech różnych kontynentach. Wcześniej sympatyczna załoga z Automobilklubu Beskidzkiego uczestniczyła w 1000 Miglia w Japonii, Argentynie i w klasyku we Włoszech. Jest to jedyny samochód i kierowca, którzy przejechali cztery edycje 1000 Miglia i do tego na rożnych kontynentach. Z pewnością nie jest to ostatnie słowo polskiej załogi.

Pojazdy zabytkowe: 

News

Polski Związek Motorowy z certyfikatem FIVA
To jest w zasadzie formalność, ale się chwalimy, bo w dzisiejszych czasach... więcej
Automobilista - nasz patron medialny od wielu lat
Wspominaliśmy, że nowymi partnerami cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej
Puchar Polski w Historycznych Rajdach na Regularność 2024 - zapowiedź sezonu
Mamy bardzo dobrą informację dla miłośników rajdów na regularność. GKPZ PZM... więcej
Będziemy na targach Warsaw Motorcycle Show. Przyjdź, pogadaj, zobacz
Już niedługo, bo w dniach 22-24 marca, będziemy, jako Główna Komisja... więcej
Antyradio zostało patronem medialnym cyklu MPPZ
Antyradio zostało patronem medialnym Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Na... więcej
Świat Motocykli partnerem Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych
Miło nam poinformować, że patronem medialnym cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej
Ruszyły zapisy na Stalowowolski Rajd Pojazdów Zabytkowych - I rundę MPPZ
Automobilklub Stalowa Wola Serdecznie Zaprasza w dniach 18-21 kwietnia 2024r.... więcej
Rallye Monte Caro Historique na mecie, Polacy dojechali w komplecie
XXVI Rallye Monte Carlo Historique zakończone. Wszystkie ekipy reprezentujące... więcej
Rotor Retro Tour FIVA World Rally 2024 - harmonogram imprezy
Nadchodzący sezon to nie tylko Mistrzostwa Polski Pojazdów Zabytkowych, ale... więcej
Kalendarze i regulaminy MPPZ 2024
Pogoda nie sprzyja jeździe zabytkiem po ulicach, więc może jest czas aby... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens