Alex Karkosik w czołówce podczas testów Formuły 3 w Jerez

Alex Karkosik zakończył dwudniowe, oficjalne testy serii Euroformula Open w hiszpańskim Jerez regularnie utrzymując się w ścisłej czołówce w barwach zespołu Campos Racing.

Torunianin z ekipą byłego kierowcy Formuły 1, Adriana Camposa, testował już w Jerez rok temu. Następnie zadebiutował w pełnym cyklu EFO razem z RP Motorsport, stając na podium na legendarnych torach F1 na Silverstone i Monzy. Wówczas testy z Camposem były nagrodą za wygranie bliskowschodnich mistrzostw Formuły Gulf. Tym razem Hiszpanie zaprosili Aleksa do Jerez po tym, jak 17-latek imponował zimą podiami w mocno obsadzonej, azjatyckiej serii MRF Challenge.

Mimo, iż w samochodzie Formuły 3 nie siedział od ponad pięciu miesięcy i nie brał udziału we wcześniejszych, oficjalnych testach EFO w Barcelonie i francuskim Paul Ricard, Alex szybko odnalazł się za sterami 250-konnego bolidu i w środę był jednym z najbardziej pracowitych kierowców na torze, pokonując w sumie aż 95 kółek.

Dzień później młody Polak poprawił swój najlepszy czas o blisko półtorej sekundy, przejeżdżając 78 okrążeń. Torunian zakończył popołudniową sesję na czwartej pozycji w stawce siedemnastu zawodników i przez cały dzień był jednym z najszybszych kierowców.

Sezon Euroformuły Open rozpocznie się w dniach 14-15 kwietnia na portugalskim torze w Estoril.

Świetnie było wrócić za kierownicę bolidu Formuły 3 po prawie półrocznej przerwie – mówi Alex Karkosik. - To bardzo specyficzne auta z uwagi na mocny docisk aerodynamiczny. Gdy wjeżdżasz w zakręt i wydaje ci się, że jedziesz na limicie, aerodynamika dociska bolid do ziemi i pozwala jechać jeszcze szybciej. Potrzeba czasu, aby się do tego przyzwyczaić, szczególnie po tak długiej przerwie, dlatego w środę po prostu łapałem rytm. Szybko jednak odnalazłem się za kierownicą i mogliśmy zabrać się razem z zespołem do prac nad ustawieniami. W łącznym zestawieniu najlepszych czasów mógłbym być znacznie wyżej, ale na najszybszym kółku, po rekordzie w pierwszym sektorze, zatrzymał mnie problem z tylnym hamulcem. Pozycja nie ma jednak dla mnie większego znaczenia. Najważniejsze jest to, że na torze, za którym w sumie nie przepadam, byłem jednym z najszybszych kierowców na długich przejazdach. Ciekawe było także to, że narzucaliśmy tempo razem z dwoma innymi zawodnikami, którzy zimą byli w czołówce w MRF, co pokazuje wysoki poziom tej azjatyckiej serii. Bardzo dziękuję Adrianowi i całemu zespołowi Campos Racing za dwa udane dni testów. Teraz wracam do kraju, aby dopiąć wszystko na ostatni guzik i wkrótce potwierdzić nasze tegoroczne plany. Nie jest jednak tajemnicą, że chcę ponownie wystartować w Euroformule Open i walczyć o czołowe pozycje.”

„To były udane testy – dodaje menedżer zespołu Campos Racing, Adrian Campos Jr. - Alex potrzebował pierwszego dnia trochę czasu, aby przyzwyczaić się ponownie do docisku generowanego przez samochód Formuły 3, ponieważ zimą ścigał się innymi bolidami, ale to zupełnie normalne. Drugiego dnia regularnie utrzymywał się jednak w pierwszej trójce i imponował. Mieliśmy odrobinę pecha gdy wyjechał na szybkie okrążenia na drugim komplecie nowych opon i nie mógł ukończyć swojego najszybszego kółka, ale takie rzeczy czasami się zdarzają. To były bardzo udane dwa dni, które dały zespołowi ogromną motywację. Wiemy, że Alex jest kierowcą, który może osiągnąć z nami bardzo wiele.”

Więcej informacji o Aleksie Karkosiku na jego oficjalnym profilu na Facebooku, pod adresem www.facebook.com/alexkarkosikofficial/ . 

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej

Strony

- Archiwum