Nowy rekord trasy w Limanowej

Wyjątkowy upał towarzyszył zmaganiom 104 kierowców, którzy pojawili się na starcie 5 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – 10 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą. Dla kierowców klasyfikowanych w 9 Rundzie FIA EHC ( Mistrzostwa Europy FIA w Wyścigach Górskich) sobotnie podjazdy miały charakter treningowy. I właśnie lider klasyfikacji FIA EHC w kategorii  2 (competition) Christian Merli (ITA) był najszybszym zawodnikiem przedpołudniowych treningów, wyprzedzając Guya Demutha (LUX) i trzeciego w drugim podjeździe Fausto Bormoliniego (ITA).

W pierwszym podjeździe treningowym FIA EHC  trzeci był Szymon Łukaszczyk (POL), kierowca z Zakopanego, który w tym sezonie debiutuje w wyścigach górskich

 W podjazdach treningowych GSMP za Łukaszczykiem w czołówce dojeżdżali DUBAI, dawno nie oglądany na trasach wyścigów górskich Andrzej Szepieniec i Michał Ratajczyk. W czasie  tego podjazdu  na trasie wywieszono czerwoną flagę po awarii Waldemara Kluzy, walczącego o utrzymanie prymatu w klasyfikacji generalnej GSMP. Skoda Fabia S 2000 zgasła na trasie, na szczęście awarię udało się usunąć.

Pierwszy podjazd wyścigowy 5 Rundy Górskch Samochodowych Mistrzostw Polski odbył się bez dłuższych przerw, kilkakrotnie utylizowano rozlany na trasie olej z uszkodzonych silników. Na starcie zabrakło DUBAIA, którego wyeliminowała z wali awaria techniczna. Podjazd padł łupem Szymona Łukaszczyka, który wyprzedził Michała Ratajczyka i Vladimira Vitvera.

Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer Evo V) 2:11:733

Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:13:041

Vladimir Vitver (Audi TT-R DTM WTTR) 2:13:766

Waldemar Kluza (Skoda Fabia S 2000) 2:13:962

Mariusz Stec ( Ford Fiesta Proto Stecmotorsport)  2:17:585

W drugim podjeździe wyścigowym dominujący dotychczas Łukaszczyk musiał ustąpić Ratajczykowi, na trzecim miejscu znów zameldował się Vitver.

Zwycięzcą 5 Rundy GSMP został Szymon Łukaszczyk, puchar za drugie miejsce odebrał Michał Ratajczyk, któremu do wygranej zabrakło 155 tysięcznych sekundy! Na najniższym stopniu podium stanął Vladimir Vitver.

Szymon Łukaszczyk 4:22:643

Michał Ratajczyk 4:22:798

Vladimir Vitver 4:28:109

Waldemar Kluza 4:28:875

Mariusz Stec 4:34:388

W Grupie A najszybszym kierowcą okazał się Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer Evo VIII)  a w Grupie N tryumfował Karol Krupa ( Mitsubishi Lancer Evo IX), obaj to zawodnicy Borg Warner Racing Team .

Obok zmagań współczesnych aut wyścigowych toczyła się także 5 Runda GSMP Historycznych. Swoją dominację utrzymał lider klasyfikacji Wojciech Koczeski (Subaru Legacy RS), który wyprzedził Marcina Kacperka ( BMW E 30 318 IS) i Wojciecha Myszkiera ( Volkswagen Golf GTI).

29 lipca - niedziela to przede wszystkim podjazdy wyścigowe 9 Rundy FIA EHC – Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich oraz 6 Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Zawody rozpoczną się o godz. 9.00 podjazdem treningowym GSMP, będącym także wolnym treningiem FIA EHC.

Niedzielny dzień rozpoczął się od decyzji Zespołu Sędziów Sportowych, którzy po rezygnacji Vladimira Vitvera (CZE) z ukończenia zawodów dokonali korekty rezultatów. Tym samym na trzecie miejsce tej rundy awansował lider GSMP Waldemar Kluza.

Christian Merli (ITA, Osella FA 30 Zytek LRM) podczas porannego podjazdu treningowego, rozpoczynającego drugi dzień 10 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą znów popisał się najlepszym wynikiem w stawce 104 kierowców startujących w imprezie. Jednak dopiero podczas pierwszego podjazdu wyścigowego 9 Rundy FIA EHC pokazał swoje możliwości, zwyciężając podjazd i bijąc swój własny, zeszłoroczny rekord trasy. Od dziś wynosi on 1:51,398. Ze znaczną stratą, za włoskim kierowcą uplasowali się Guy Demuth (LUX, Norma M 20 FC) i Fausto Bormolini (ITA, Reynard K02). Średnia prędkość Merlego na trasie to aż 178 km/h.

Na  podjeździe treningowym wśród zawodników GSMP najszybszy był Michał Ratajczyk (POL Mitsubishi Lancer IX 7 Motorsport), jednak pierwszy podjazd wyścigowy należał znów do najszybszego kierowcy wyścigu, Szymona Łukaszczyka ( Mitsubishi Lancer Evo V). Drugi był Waldemar Kluza (Skoda abia 2000) a trzeci Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer EVO IX Motorsport.

Na trasie trzykrotnie pojawiła się czerwona flaga, po awarii Janusza Jani (POL) i Mateusza Ferugi oraz po kolizji Jacka Madziary (POL).

Podczas drugiego podjazdu wyścigowego znów pojawiła się czerwona flaga – trasę opuścił Maciej Serafin (POL Renault Clio). Znów najszybszy w GSMP okazał się Szymon Łukaszczyk i to do niego należy 6 Runda cyklu. Na miejscu drugim sklasyfikowano Michała Ratajczyka a na trzecim, Waldemara Kluzę. W grupie A najszybszy był Szymon Piękoś, w Grupie N Karol Krupa. Wśród samochodów klasyfikowanych w GSMP Historycznych wszystkie podjazdy zdominował Wojciech Koczeski.

Wszyscy kibice czekali na kolejny przejazd bolidów uczestniczących w wyścigu, klasyfikowanych w 9 Rundzie FIA EHC. Nieco spadła temperatura, co tworzyło idealne warunki dla kierowców tych aut do osiągania dobrych wyników. Jednak Merli pojechał nieco wolniej, i tak zajmując pierwsze miejsce w podjeździe i Rundzie FIA EHC w kategorii 2 (competition). Miejsce drugie przypadło kierowcy z Luxemburga Guyowi Demuthowi a trzecie doświadczonemu Fausto Bormoliniemu. W kategorii 1 ( Productions) zwyciężył Pierre Courroye (FRA McLaren MP4-12C GT3), kolejne stopnie na podium zajęli Polacy: Robert Sługocki (Mitsubishi Lancer EVO 10 R 4) i Łukasz Niemiec (Mitsubishi Lancer Evo X).

Kompletne wyniki i więcej Informacji znaleźć można na stronach: wysciggorski.pl , gsmp.pzm.pl 

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Rajd Kataru: Pech załogi ORLEN Team
Wygięty wahacz stanął Kubie Przygońskiemu oraz Timo Gottschalkowi na drodze do... więcej
Alfa Romeo Racing Orlen Team w Warszawie
Kilkanaście minut temu odbyła się uroczysta prezentacja zespołu Alfa Romeo... więcej
Dobry początek załogi ORLEN Team w rajdzie Kataru
Od trzeciego miejsca rywalizację w rajdzie Kataru rozpoczęli Kuba Przygoński... więcej
Biuletyn PZM Nr 18 - Luty 2020
Rok 2020 jest szczególny dla Polskiego Związku Motorowego, który obchodzi... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego – licencja klasy I i II
1. Termin:22 lutego 2020 (sobota)2. Miejsce:Automobilklub Sudecki, ul.... więcej
Kurs na licencję stopnia RN - 29.02-01.03.2020 Kłodzko
Auto Moto Klub Kłodzko zaprasza kandydatów:- na zawodników sportu samochodowego... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
Przekaż 1% Fundacji PZM
Okres rozliczania dochodów za 2019 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Spółka Grupy Kapitałowej ORLEN z teamem DTM
ORLEN Team ART to nazwa nowego zespołu, który wystartuje w tegorocznej serii... więcej

Strony

- Archiwum