7. Rajd Polski Historyczny oraz 1. Rajd Polski Nowych Energii za nami! (galeria)

7. Rajd Polski Historyczny został rozegrany w międzynarodowej odsadzie z udziałem 31 załóg z Austrii, Belgii, Danii, Francji, Hiszpanii, Luksemburga, Łotwy, Polski, Rumunii, Węgier i Włoch. Zawodnicy jechali w historycznych autach wyczynowych nie młodszych, niż z roku produkcji 1990; najstarszy Austin Healey Sprite miał 60 lat!

Tegoroczna edycja RPH liczyła 1351 km po górskich i podgórskich drogach na południu Małopolski; niemal 60 procent trasy stanowiły próby klasyfikacyjne w formie testów regularności jazdy. Na rajd składały się cztery etapy, prowadzące z Krakowa po Jurze, a potem z Wieliczki w rejon Gorlic, Bukowiny Tatrzańskiej i Suchej Beskidzkiej. Krótsze dystanse dotyczyły uczestników rozgrywanego równolegle 1. Rajdu Polski Nowych Energii (7. runda cyklu E-Rally  Regularity Cup FIA, nieoficjalnych mistrzostw świata) dla 9 załóg, startujących w samochodach elektrycznych najnowszej generacji.

W 7. Rajdzie Polski Historycznym całe podium zajęły krajowe załogi. Triumfowali Marcin i Mateusz Stryczakowie w Porsche 911 (491 punktów). Kolejne miejsca przypadły w udziale Robertowi Burchardowi i Karolowi Jaskłowskiemu (Fiat 124 Spider, 666 p.) oraz Danielowi i Mateuszowi Surmaczom (Ford Sierra Coupe, 871 p.). Tylko dwóch punktów do podium zabrakło najlepszej załodze zagranicznej – Christianowi Crucifixowi i Josephowi Lambertowi z Luksemburga (Porsche 911). Sklasyfikowano łącznie 23 załogi.

W 1. Rajdzie Polski Nowych Energii najlepsi okazali się Artur Prusak z Łukaszem Nytko (Volkswagen e Golf, 5540 p.); kierowca jeździ z licencją francuska, pilot – z kanadyjską. Na drugiej lokacie francuska para Didier Malga/Anne Bonnel (Renault Zoe, 8660 p.). Trzecia pozycja dla załogi Artur Burtan/Jacek Stróż (Fiat 500 e, 12 270 p.).

Impreza została zorganizowana przez działaczy Automobilklubu Krakowskiego w jubileuszowym roku 110-lecia istnienia tego zasłużonego stowarzyszenia. Dyrektorem rajdu był Erwin Meisel, a jego zastępcami Grażyna Hołojuch oraz Bogusław Sajdak.

Szczegółowe wyniki:

http://www.rajdpolskihistoryczny.pl/wp-content/uploads/2018/09/Kopia-Lista_RPH_Generalka.pdf

http://www.rajdpolskinowychenergii.pl/wp-content/uploads/RPNE-wyniki.pdf

Samochody: 
Pojazdy zabytkowe: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Galeria zdjęć z Rajdu Elektrenai -
Zdjęcia autorstwa Marcina Kaliszki www.rallyfoto.pl
50 dni pozostało do rozpoczęcia 8. Rajdu Polski Historycznego
– ważnej międzynarodowej imprezy, która nawiązuje do Rajdów Polski,... więcej
Biuletyn PZM Nr 15 - Lipiec 2019
Lipiec, pełnia sezonu w większości serii sportów motorowych, to nie czas... więcej
RSMP: Komplet punktów dla Marczyka
Mikołaj „Miko” Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5)... więcej
FIA Motorsport Games 2019
W dniach 31 października – 3 listopada 2019 r. Międzynarodowa Federacja... więcej
WSMP: Kierowcy wracają do rywalizacji
Po ponad miesięcznej przerwie, kierowcy wyścigowi wracają na Tor Poznań.W... więcej
Informacja dla zawodników/kierowców/pilotów biorących udział w Rajdzie Elektrenai 2019
INFORMACJA Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM z dnia 5.07.2019 dot. 4... więcej
INFORMACJA GKSS dotycząca zawodów 7 i 8 rundy GSMP J.Vrsok na terenie Słowacji w terminie 02-04.08.2019
Główna Komisja Sportu Samochodowego przedstawia poniżej kilka istotnych... więcej
Zawodnicy Wójcik Racing Team po węgierskiej rundzie na Pannoniaring
III runda połączonych serii Alpe Adria i Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw... więcej

Strony

- Archiwum