Urodziny Małego Fiata w AK Polski

W niedzielę 3 czerwca na terenie Automobilklubu Polski przy ul. Powstańców Śląskich 127 odbył się zlot z okazji 45. urodzin Fiata 126p, zorganizowany przez członków Komisji Pojazdów Zabytkowych AP i Fiat 126p Klub Warszawa.

Frekwencja przekroczyła początkowe przewidywania - organizatorzy przygotowali dla uczestników 100 pakietów zlotowych i wszystkie zostały wydane! Łącznie na placu przed siedzibą AP pojawiło się ok. 130 Małych Fiatów i innych pojazdów zabytkowych. Impreza znacznie wykroczyła poza swój pierwotny, lokalny charakter. Na zlot przyjechały Maluchy z całej Polski, w tym bardzo liczna reprezentacja Lubelskiego Klubu Fiata 126p oraz Klubu 126p Ciechanów. Zarejestrowani uczestnicy imprezy otrzymywali m.in. gadżety z logo zlotu oraz butelkę wody, która pozwoliła ugasić pragnienie w ten słoneczny dzień. Wśród atrakcji czekających na uczestników zlotu były m.in. próby sportowe na Autodromie AP, zawody w rzucie kołem od Malucha oraz konkurs rysunkowy. Na podstawie głosów oddanych przez uczestników wyłoniono najładniejsze Maluchy w kilku kategoriach: ST, FL, Elegant, Najładniejszy ze wszystkich, Najfajniejszy oraz Najładniejsze felgi. Najniższy 126p miał zaledwie 121 cm wysokości, a najwyższy - 134 cm. Najmłodszym Maluchem został Happy End z numerem 65, a najstarszym - egzemplarz z I serii, którego data pierwszej rejestracji to 3.06.1976 r., czyli na wczorajszym zlocie świętował swoje 42. urodziny. Nagrodę za największą odległość pokonaną na zlot zdobył uczestnik, który przyjechał swoim Małym Fiatem aż... ze Szczecina!

Galeria zdjęć na pzm.pl
Autorem zdjęć z imprezy jest Krzysztof Jaźwiński.
Pełna galeria zdjęć jego autorstwa dostępna jest pod adresem: https://www.facebook.com/pg/fiat126pklubwarszawa/photos/?tab=album&album...

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Drive it Day 2020 - 5 czerwca jeździmy klasykami cały dzień
Polski Związek Motorowy wraca do idei Drive it Day. Na 5 czerwca zaplanowano... więcej
FotoSpot Okolicznościowy – 47. urodziny Fiata 126p
Ze względu na wciąż trwający stan epidemii oraz zalecenia PZM, tegoroczna... więcej
Klasyczny Koneser - zaproszenie
Komisja Pojazdów Zabytkowyh Automobilklubu Polski rozpoczęła rejestrację... więcej
9. Rajd Polski Historyczny przełożony na 2021
Na trzy miesiące przed startem, z wielkim żalem organizator poinformował, ... więcej
44 Rotor Rajd odwołany
Oświadczenie organizatora w sprawie Rotor Rajdu:Długo czekaliśmy z podjęciem... więcej
17th International Citroen Car Club Rally Toruń 2020 przeniesione na sezon 2022
Po konsultacji z Prezydentem Miasta Torunia Michałem Zaleskim oraz Prezydentem... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Flaga narodowa „Dla wszystkich, którzy niosą pomoc” - PKN ORLEN
Z okazji Dnia Flagi, który przypada 2 maja, PKN ORLEN przygotował kampanię... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 04-15.05.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 04.05-15.05.2020r. Biuro Zarządu Głównego... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.2020 r.
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens