Światowy Dzień Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych 2018

Pomimo deficytu budżetowego, pomimo przeciwności, pomimo deszczu i śniegu - dopięliśmy swego. Przeprowadziliśmy akcję, którą widziało w telewizji, o której przeczytało w sieci lub wysłuchało w radio ponad 3 mln osób.

Fundacja „Drogi Mazowsza” we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym oraz Miejskimi Zakładami Autobusowymi przeprowadziła w niedzielę, 18 listopada pokaz wypadku drogowego z udziałem autobusu i samochodu osobowego. Scenerią pokazu była ulica Marszałkowska pod kinem Luna w Warszawie i prawdziwa listopadowa pogoda – śnieg, marznący deszcz, ślisko i mokro. Scenariusz wcale nie oderwany od życia. W trakcie przygotowań do pokazu wielokrotnie obserwowaliśmy scenki parkowania samochodów w zatoce autobusowej i wyjeżdżanie tych samochodów pod maskę innych pojazdów. Scenariusz zakładał wypadek, w którym są ranni. Większość statystyk skupia się jedynie na zabitych, tymczasem trauma tych, którzy przeżyli wypadek wcale nie jest mniejsza od traumy rodziny po stracie bliskiej osoby w wypadku drogowym. Co roku przybywa blisko 3.000 zabitych i 40.000 osób rannych.

Po co robimy tego typu akcje? Są tacy, którzy uczą się w szkołach jazdy, są tacy, którzy muszą dostać mandat, są też tacy, którzy muszą poczuć, pomacać. W trakcie pokazu widz dostaje pełen obraz przyczynowo skutkowy. Była droga, był pojazd w ruchu, był drugi pojazd, który mu ten ruch zakłócił, była jakaś prędkość, które zrodziły wypadek komunikacyjny. Udział służb medycznych to rodzaj manewrów, które obserwują postronni. Całe wydarzenie ma zostać w pamięci, jak najdłużej. Najważniejsze są rozmowy dzieci z rodzicami, czy to jest naprawdę i rodziców z dziećmi: widzisz, mówiłam, abyś trzymał się poręczy w autobusie.

Wypadek, jak co roku przeprowadziła Grupa Stunt Studio. W pokazie udział wzięli: Komenda Stołeczna Policji, Komenda Miejska PSP m.st. Warszawy, Straż Miejska m.st. Warszawy. Opiekę medyczną zapewniło Międzynarodowe Stowarzyszenie Ratowników Medycznych. Partnerem projektu była Krajowa Rada BRD, Polski Związek Motorowy Zarząd Okręgowy w Warszawie, PZM Travel.

Blisko 300 obserwatorów na miejscu, ponad 3.000.000 widzów przed telewizorami i ekranami komputerów oraz przy odbiornikach radiowych. Takiego odzewu nie spodziewaliśmy się. Dziękujemy wszystkim mediom, które były na miejscu.

Słowa kluczowe: 
Share

News

Odwołanie organizacji w roku 2020 35 Europejskiego Turnieju Edukcji Drogowej (ETEC).
Biorąc pod uwagę wybuch COVID-19 i środki przyjęte w celu powstrzymania jego... więcej
Flaga narodowa „Dla wszystkich, którzy niosą pomoc” - PKN ORLEN
Z okazji Dnia Flagi, który przypada 2 maja, PKN ORLEN przygotował kampanię... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 04-15.05.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 04.05-15.05.2020r. Biuro Zarządu Głównego... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.2020 r.
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej
Spot "Nie dokładaj im roboty”
Święta, Święta i po Świętach. Tuż przed nimi Polski Związek Motorowy... więcej
Nośmy maseczki – dbajmy o siebie i innych
Od czwartku, 16 kwietnia obowiązkowe będzie zasłanianie ust i nosa. Według... więcej

Strony

- Archiwum

Strony