Mówią po Jerez

ANTONI PTAK:
„To były udane testy. Podczas dwóch dni w Jerez skupiałem się na symulacji przejazdów kwalifikacyjnych, co było dla mnie największą trudnością rok temu, podczas mojego debiutanckiego sezonu w bolidzie. Zużyliśmy sporo kompletów opon, pokonując serie po dwa szybkie kółka, co wymagało szybkiego złapania koncentracji oraz sprawnego dogrzewania opon. Jednocześnie wciąż uczyłem się także samego toru, na którym rok temu ścigałem się po raz pierwszy. Powrót za kierownicę bolidu Formuły 3 przebiegł sprawnie. Pierwszego dnia musiałem na nowo przyzwyczaić się do cięższej pracy układu hamulcowego i kierowniczego, ale nie miałem z tym większych problemów. W Jerez pracowałem także z nowym inżynierem i trenerem, z czego także jestem bardzo zadowolony. Jestem mile zaskoczony, bo nasza współpraca jest naprawdę owocna i zapowiada się bardzo obiecująco. Już w piątek rozpoczną się kolejne testy, tym razem na torze Paul Ricard we Francji, gdzie chcę nadal pracować nad kwalifikacjami, poznać bliżej styl jazdy moich tegorocznych rywali i oczywiście powalczyć z nimi podczas dwóch przedsezonowych wyścigów. Rok temu to właśnie we Francji po raz pierwszy stanąłem na podium Euroformuły Open w klasyfikacji debiutantów. W sobotę również chciałbym tam powalczyć o dobry wynik.”

IGOR WALIŁKO:
„Jestem zadowolony z obu dni jazd w Jerez. Całe testy były bardzo udane i przebiegły po mojej myśli. Jesteśmy zadowoleni ze sprzętu i współpracy z zespołem, ale wiedzieliśmy że tak będzie już przed przylotem do Jerez, ponieważ to nasz drugi wspólny sezon z RP Motorsport. Od niedawna pracuję z nowym inżynierem, Massimo. Podczas testów wszystko pod tym względem przebiegało bardzo pomyślnie. Dziś rano podczas dwóch pierwszych sesji testowaliśmy różne ustawienia bolidu, które przydadzą nam się w trakcie sezonu. W trzecim i w czwartym treningu byłem z kolei odpowiednio drugi i trzeci. W trzeciej sesji przeprowadziliśmy symulację kwalifikacji, co wypadło bardzo dobrze i pozwoliło nam potwierdzić, że jesteśmy w czołówce. Ostatnia sesja odbyła się z kolei w zmiennych warunkach, na mokrym torze, na którym przejechałem praktycznie tylko jedno mierzone kółko. Gdyby nie czerwona flaga pod koniec myślę, że mógłbym ustanowić najlepszy czas, bo bardzo lubię takie warunki, ale i tak jestem bardzo zadowolony z tych dwóch dni. Teraz czekam już na Paul Ricard, gdzie zaplanowano nie tylko testy, ale również przedsezonowe wyścigi.”

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej

Strony

- Archiwum