Sensacje w Karelii

Māris Neiksans prowadzi w Pucharze Świata po sensacyjnym zwycięstwie w Baja Russia. Kierowca z Rygi, ośmiokrotny rajdowy mistrz Łotwy, zaliczył pierwszy start w rajdach terenowych. Neiksans i rosyjski pilot Anton Nikołajew jechali 300-konnym Schlesserem z dieslowskim silnikiem Mercedesa. Samochód obsługiwał zespół NART Time.

Jeszcze bardziej sensacyjnie wygląda wynik Arona Domżały i Szymona Gospodarczyka. Mały Polaris, najszybszy w T3, wspiął się na siódme miejsce w generalce! Po niedzielnej awarii, Marek Dąbrowski i Jacek Czachor dzisiaj uzyskali czwarty czas, awansując na 12 pozycję.

Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk okazali się najlepszą polską załogą na pierwszym etapie Baja Russia. Polaris z numerem 21  prowadził w T3, a w generalce pierwszej rundy Pucharu Świata zajmował 12 miejsce.


Fot. www.bajarussia.com

Marek Dąbrowski i Jacek Czachor mieli kłopoty na 178-kilometrowym oesie. Przed trzecim punktem kontrolnym załoga ORLEN Team straciła 42 minuty.

Domżała rozpoczął sensacyjnie, wjeżdżając na CP2 (33,94 km) z szóstym czasem w generalce! Dąbrowski był wówczas dziewiąty. W klasyfikacji Pucharu Świata zwycięzcą oesu został Władimir Wasiliew, lepszy o 26 sekund od Mārisa Neiksansa. Łotysz prowadził w rajdzie z 10-sekundową przewagą nad Wasiliewem. Reinaldo Varela, trzeci na OS2 (+4.30), zajmował trzecią lokatę przed poniedziałkowym etapem.

- Mamy techniczny problem z tylnym dyferencjałem - mówił Marek Dąbrowski. - Bardzo trudno było ukończyć ten odcinek.

- Wspaniały odcinek - ocenił Władimir Wasiliew. - Miałem dużą frajdę. Oes jest piękny, bardzo rajdowy, z różnicą wysokości. Jechaliśmy ostrożnie, ale szybko. Nie było problemów z samochodem.

- Wszystko w porządku - informował Māris Neiksans. - Niepotrzebnie aż tak się obawiałem. W rzeczywistości nie było tak źle. Jechaliśmy normalnym tempem. Nie było wolno, lecz nie ryzykowałem w żadnym miejscu. Utrzymaliśmy się na drodze. Starałem się jechać bardzo czysto i poprawnie. Całe te zawody to w zasadzie bardzo długi oes z klasycznych rajdów.

Tapio Lauronen rywalizujący w mistrzostwach Rosji, okazał się szybszy od Wasiliewa o 1.36. Toni Gardemeister, również klasyfikowany poza Pucharem Świata, uzyskał czwarty czas (+2.27), ale potem otrzymał godzinę kary. Odpadł Jouni Ampuja, najszybszy na CP3.

W poniedziałek Neiksans najszybciej przejechał OS3, odwróconą niedzielną próbę o długości 178 km. Władimir Wasiliew przegrał oes o 1.03. Kolejne rezultaty należały do Andrieja Nowikowa (+5.39), Marka Dąbrowskiego (+8.48), Andrieja Rudskoja (+12.02), Wiktora Choroszawcewa (+20.12) i Arona Domżały (+20.17).

- Dzisiaj jechaliśmy szybko - mówił Māris Neiksans. - Atakowałem bardzo ostro. Cały odcinek przejechaliśmy rajdowym tempem. Nie znam wyników, ale powinno być dobrze. Mieliśmy jeden niebezpieczny moment. Przy maksymalnej prędkości wpadliśmy w dziurę, zrobiliśmy świecę i nie wiedziałem czy skończymy na dachu, czy wylądujemy na kołach.

Rundę mistrzostw Rosji wygrał Tapio Lauronen, szybszy od Neiksansa o 5 sekund. Toni Gardemeister był dzisiaj drugi na oesie - 17 sekund za Neiksansem. Lauronen uzyskał czwarty czas.

BAJA RUSSIA - NORTHERN FOREST
1. Māris Neiksans/Anton Nikołajew (LV/RUS) Schlesser SP01 3:49.42
2. Władimir Wasiliew/Konstantin Żilcow (RUS) Mini All4 Racing +1.13
3. Andriej Nowikow/Władimir Nowikow (RUS) G-Force Proto New Line +16.18
4. Andriej Rudskoj/Jewgienij Zagorodniuk (RUS) G-Force Proto New Line +27.46
5. Aldis Vilcāns/Andriej Rudnickij (LV/BY) Mitsubishi L200 +42.25
6. Aleksiej Czerkiesow/Artiom Szewel (RUS) Nissan Pick-Up +42.58
7. Aron Domżała/Szymon Gospodarczyk (PL) Polaris RZR 1000 +45.42 (1. T3)
8. Władimir Frołow/Igor Pietenko (RUS) Nissan Pick-Up +53.15
9. Reinaldo Varela/Gustavo Gugelmin (BR) G-Force Proto +55.36
10. Nunzio Coffaro/Daniel Meneses (YV) Toyota Hilux +57.48
11. Aleksandr Terentiew/Aleksiej Bierkut (RUS) Ford F-150 +59.50 (1. T2)
12. Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (PL) Toyota Hilux +1:00.46

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej

Strony

- Archiwum