0,6 sekundy do podium

Michał Broniszewski, bez zmiennika prowadzący Ferrari 458 GT2, zajął czwarte miejsce w pierwszym wyścigu International GT Open Winter Series na Circuit Paul Ricard. Podwójne zwycięstwo odniósł SMP Racing Russian Bears. Roman Mawłanow minął metę 12,7 sekundy przed Wiaczesławem Maliejewem. Broniszewskiemu zabrakło 0,691 sekundy do trzeciego miejsca, zajętego przez Aleksandra Talkanicę seniora i juniora.

Matteo Cairoli zwolnił trzecie pole z powodu kłopotów z zapłonem. Claudio Sdanewitsch startował z depo. Dwa Ferrari SMP Racing obsługiwane przez kataloński Baporo Motorsport, perfekcyjnie ruszyły z pierwszego rzędu. José Manuel Pérez Aicart wyprzedzał Daniela Zampieriego. Michał Broniszewski zajmował trzecią lokatę. Thomas Kemenater wypadł na pierwszym zakręcie. Eric Dermont uderzył w barierę. Na drugim okrążeniu Jan Seyffarth przebił oponę i zjechał do depo.

Broniszewski stracił dwa miejsca podczas 7 okrążenia, a po pit stopach znalazł się na czwartej pozycji - za Mawłanowem, Maliejewem i Talkanicą. Mario Cordoni i Michele Rugolo uzupełniali czołową szóstkę. Mercedes Seyffarth Motorsport na ostatnim okrążeniu ponownie odwiedził depo.

Podczas niedzielnego wyścigu 51-latek Aleksandr Talkanica i jego 24-letni syn Aleksandr Talkanica junior odnieśli pierwsze wspólne zwycięstwo. Białorusini mieszkający w austriackim Mödling, wygrali drugi wyścig International GT Open Winter Series na Circuit Paul Ricard. Talkanica Jr ostro walczył z Michałem Broniszewskim, który w końcu spadł na piąte miejsce. Ferrari AF Corse minęło metę trzy dziesiąte przed GT3-ką Ombra Racing, prowadzoną przez Stefano Gattuso. Daniel Zampieri stracił do Talkanicy 0,9 sekundy.

Michele Rugolo prowadził po starcie z pole position. Michał Broniszewski przez kilka zakrętów walczył o drugą lokatę z Romanem Mawłanowem, w końcu zostawiając za sobą rosyjskie Ferrari. Kolejne miejsca zajmowali Cordoni, Maliejew, Bianchi, Merckx i Talkanica senior. Florian Merckx otrzymał drive through za wyjeżdżanie poza tor.

Po pit stopach liderem był zmiennik Rugolo, Claudio Sdanewitsch. Michał Broniszewski miał za sobą Talkanicę juniora, Gattuso, Zampieriego i Aicarta. Na 18 okrążeniu Broniszewski wyprzedził Sdanewitscha, który po kolejnym kółku spadł na szóstą pozycję. Końcowe dwie rundy przyniosły zacięty pojedynek Broniszewskiego i Talkanicy juniora. Ostatecznie Białorusin wysforował się na czoło stawki.

WYŚCIG 1 (23 okrążenia)
1. Roman Mawłanow/Daniel Zampieri (RUS/I) Ferrari 458 Italia GT3 50.44,110
2. Wiaczesław Maliejew/José Manuel Pérez Aicart (RUS/E) Ferrari 458 Italia GT3 +12,704
3. Aleksandr Talkanica/Aleksandr Talkanica Jr (BY) Ferrari 458 Italia GT2 +23,618
4. Michał Broniszewski (PL) Ferrari 458 Italia GT2 +24,309
5. Mario Cordoni/Stefano Gattuso (I) Ferrari 458 Italia GT3 +42,938
6. Claudio Sdanewitsch/Michele Rugolo (D/I) Ferrari 458 Italia GT3 +1.26,248
7. Massimiliano Bianchi/Andrea Montermini (I) Ferrari 458 Challenge -1 okr.
8. Vadim Gitlin (LV) Ferrari 458 Challenge -1 okr.
9. Florian Merckx/Giacomo Piccini (B/I) Ferrari 458 Challenge -1 okr.
10. Max Völker/Jan Seyffarth (D) Mercedes SLS AMG GT3 -1 okr.

WYŚCIG 2 (23 okrążenia)
1. Aleksandr Talkanica/Aleksandr Talkanica Jr (BY) Ferrari 458 Italia GT2 51.01,450
2. Mario Cordoni/Stefano Gattuso (I) Ferrari 458 Italia GT3 +0,391
3. Roman Mawłanow/Daniel Zampieri (RUS/I) Ferrari 458 Italia GT3 +0,989
4. Wiaczesław Maliejew/José Manuel Pérez Aicart (RUS/E) Ferrari 458 Italia GT3 +1,495
5. Michał Broniszewski (PL) Ferrari 458 Italia GT2 +3,033
6. Claudio Sdanewitsch/Michele Rugolo (D/I) Ferrari 458 Italia GT3 +29,153
7. Max Völker/Jan Seyffarth (D) Mercedes SLS AMG GT3 +1.06,602
8. Kola Aluko/Thomas Kemenater (WAN/I) Ferrari 458 Italia GT2 +2.01,492
9. Vadim Gitlin (LV) Ferrari 458 Challenge +2.09,647
10. Florian Merckx/Giacomo Piccini (B/I) Ferrari 458 Challenge +2.10,231

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej
Memoriał w Wieliczce: Ratajczyk z Szcześniakiem zgarniają wszystko!
Michał Ratajczyk pilotowany przez Jędrzeja Szcześniaka (Skoda Fabia Rally... więcej
Sześć razy w terenie
Długie odcinki specjalne, widowiskowa jazda po bezdrożach, zróżnicowana... więcej
6. miejsce Miko Marczyka i Szymona Gospodarczyka w Rajdzie Węgier
Pierwsza z ośmiu rund tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy ERC... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej

Strony

- Archiwum