Fotorelacja z Rajdu P.Z. "TRUSKAWISKO" 12-14 czerwca

W dniach 12-14 czerwca odbył się Rajd Pojazdów Zabytkowych TRUSKAWISKO 2015 zorganizowany przez Automobilklub Wielkopolski oraz Stowarzyszenie Światowid. Trasa rajdu o długości ok. 110 km przebiegała urokliwymi drogami pojezierza gnieźnieńskiego. Niespotykane do tej pory połączenie przygody kulinarnej z niespiesznym podróżowaniem klasycznymi autami zawierało szereg zadań. Oprócz prób Oceny Techniki Jazdy (OTJ) zawodnicy zmierzyli się np. z pytaniami z historii motoryzacji oraz odwiedzanych obiektów - bazyliki w Trzemesznie czy katedry w Gnieźnie. Najciekawszymi zadaniami i jednocześnie przysparzającymi najwięcej trudności były jednak próby rekreacyjne polegające na degustacji i przyporządkowaniu odmian miodów i serów. Kolejnym egzaminem, wyśmienicie zdanym przez uczestników było wykonanie pesto z naszych ziół. Inne próby dotyczyły owoców - oceny ich objętości oraz wagi. Całemu rajdowi towarzyszył jednak motyw przewodni, którym jest truskawka. Równolegle do samego rajdu w Gnieźnie odbył się konkurs kulinarny na wyroby z truskawek, targ wiejski produktów lokalnych oraz pokaz kulinarny Tomasza Jakubiaka. Obchodzone w tych dniach imieniny ulicy Bolesława Chrobrego uświetnił pokaz elegancji aut na Rynku. Dwa puchary: od Prezydenta Miasta Gniezno oraz od Starosty Gnieźnieńskiego trafiły kolejno do rąk właścicieli: Citroena BL11 z 1950 r oraz Fiata 500 z 1969. W miejscowości Kruchowo wszyscy uczestnicy otrzymali poczęstunek od pań z Koła Gospodyń Wiejskich, a strażacy zaprezentowali świetnie utrzymane, leciwe pojazdy ciągle działające w służbie Straży Pożarnej. Puchar Burmistrza Trzemeszna został przekazany załodze wybranej przez dzieci i trafił w ręce załogi czerwonego roadstera Singer 9 z 1939 roku. Burmistrz Witkowa za najlepiej utrzymany samochód uznał z kolei naszą rodzimą Warszawę M20 z 1956 roku.

Na rajd Truskawisko auta przyjechały z różnych regionów Polski, a załoga Volvo 164 z Białegostoku za pokonanie największego dystansu otrzymała roczną prenumeratę Automobilisty ufundowaną przez Redakcję miesięcznika. Jak sami zauważyli uczestnicy rajd odbywał się bardzo płynnie, prowadził pięknymi i spokojnymi drogami, a miłe spotkania towarzyskie były - w tym przypadku - truskawką na torcie!  

Konkurencja odbywała się w 4 klasach: aut do 1945 roku, do 1965, do 1984 roku oraz w klasie aut marki Volvo.

Organizatorzy bardzo dziękują władzom samorządowym, wolontariuszom oraz sponsorom wydarzenia.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie: http://www.aw.poznan.pl/imprezy2015/20150612-14truskawisko/index.html

- Wyniki skrócone

Galeria działu: 
Pojazdy zabytkowe: 

News

Gala zakończenia sezonu GKPZ 2018 - galeria zdjęć
Kilka zdjęć z zakończenia sezonu GKPZ 2018, które odbyło się 1 grudnia w Hotelu... więcej
Rajd Barbórka 2018 - Start honorowy
Dziś (tj. w piątek 30 listopada) o godzinie 20.00 pod Hotelem Bristol odbył się... więcej
Start honorowy Rajdu Barbórka - zdjęcia
Kilka zdjęć ze startu honorowego Rajdu Barbórka 2018.Fot. K. Pawłowski
Polskie załogi w RMCH 2019
Po sukcesie w tym roku kiedy to Mistrz Polski 2017 w Historycznych Rajdach na... więcej
Harmonogram narad środowiskowych i zakończenia sezonu 2018
W zakładce "Komunikaty" pojawił się nowy dokument o sygnaturze 6/2018... więcej
Obfite obchody w FSO - relacja ze zlotu na Żeraniu
Nie była to okrągła rocznica, bo 67. Mimo to tradycyjne spotkanie jubileuszowe... więcej
67. Rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze zlotu z okazji 67. rocznicy rozpoczęcia produkcji w FSO.... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show
Automobilklub Wielkopolski Komisja Pojazdów Zabytkowych zorganizował w czasie... więcej
67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
W imieniu Stowarzyszenia FSO Auto Klub, Klubu Pracowników i Przyjaciół FSO oraz... więcej
Oficjalne wyniki MPPZ i MPHRR 2018
Informujemy, że na stronie PZM.pl pojawił się komunikat nr 4/2018. A w nim... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens