Wypowiedzi zawodników po 1. Wyścigu Górskim Magura Małastowska

Marcin Gładysz:
W tegorocznej rywalizacji zdobyłem tytuł drugiego Wicemistrza Polski w grupie E1. To najmocniejsza grupa samochodów w której startują górskie monstery o mocach ponad 600 koni. W całym sezonie właśnie w tej grupie wystartowało 42 zawodników. Jestem bardzo szczęśliwy, że udało się wystartować we wszystkich rundach tego sezonu i bardzo regularnie dojeżdżać każdą z nich. Ostatecznie wynik jest wspaniały. Przed Magurą nie byłem pewien, czy uda mi się zdobyć potrzebną ilość punktów. Sobota to kilka błędów, które popełniłem na trasie, co kosztowało mnie spadek na 6 pozycję w mojej grupie podczas 15 rundy. W niedzielę nie pozostało mi nic jak mocno zaatakować i ta taktyka przyniosła oczekiwany efekt. Pojechałem bardzo dobrze znajdując się w pierwszej piątce klasyfikacji generalnej i na 4 miejscu w grupie E1. Nowa trasa okazała się bardzo ciekawa, szybka i dla wielu zawodników nieprzewidywalna. Gratuluje zdobycia tytułu Mistrza Polski Dubajowi, Wicemistrza Waldkowi Kluzie oraz drugiego Wicemistrza Polski najmłodszemu z naszej stawki Marcinowi Słobodzianowi. W E1 sklasyfikowany zostałem tuż za Dubajem i Kluzą, wyprzedzając Tomka Nagórskiego o 1 punkt. Ten weekend to była prawdziwa rywalizacja na najwyższym poziomie do ostatniego podjazdu wyścigowego. To zwycięstwo nie byłoby możliwe bez wsparcia mojej rodziny oraz taty. Cały sezon to również sprawa idealnie przygotowanego samochodu przez Volkswagen Racing Polska, który obsługiwany był przez Grześka - koordynatora, Rafała, Tomka i Mirka, czyli moich najlepszych mechaników. Podziękowania należą się moim sponsorom: Volkswagen Racing Polska – www.vwracing.pl,  firmie ZBUD z Dąbrowy Tarnowskiej – www.zbud.com.pl, sponsorowi Black Energy - www.foodcare.pl, Gładysz Motors – www.gladyszmotors.pl  oraz partnerom firmie Castrol oraz Play. Bez partnerów medialnych moje starty przeszły by bez echa, dlatego dziękuję: TVP Kraków, Interia.pl, otomoto.pl, RDN Małopolska, gazecie lokalnej TEMI i portalowi www.wyscigigorskie.pl za cały rok wsparcia medialnego. Podziękowania należą się również dla firmy Team Promotion Marketing i PR Sportowy za obsługę PR oraz dla Łukasza Strzeleckiego, który oprócz pracy nad moim wizerunkiem, pomagał mi podczas każdych zawodów. Oczywiście chciałem podziękować tysiącom kibiców, którzy pojawiali się podczas wszystkich rund GSMP w tym sezonie, wspierając nas i dopingując do szybszej jazdy. Teraz przyszedł czas na świętowanie, ale zanim to nastąpi jadę razem z Reprezentacją Polski kierowców GSMP, na zawody FIA Hill Climb Masters, które zostaną rozegrane w miejscowości Echsdorf w Luxemburgu już w ten weekend 10-12 października. Podczas ostatniego weekendu tego sezonu staniemy do rywalizacji z Mistrzami poszczególnych krajów ale i Mistrzami Europy. Chcę jak najlepiej wypaść w tej walce i jako Polska wywalczyć jak najwyższe miejsce na podium. Jeszcze raz chciałem podziękować wszystkim za ten sezon. W zimie trzeba przygotować sprzęt na sezon 2015 i ponownie stanąć do walki o tytuły mistrzowskie.

Marcin Słobodzian:
Wszystko się udało. Plan na ten sezon był o wiele mniej optymistyczny, niż w ostateczności udało się osiągnąć. Mam dwa tytuły. Mistrza Polski w grupie N i drugiego Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Jestem niesamowicie szczęśliwy. Najbardziej zadowolony jestem z nowego wyścigu an Magurze. Trasa jest bardzo ciekawa, organizacja była wzorowa, a weekend udany dla naszego zespołu. Jeśli będę w kolejnym sezonie startował w GSMP to będę czekał z niecierpliwością na ten wyścig. Na ten moment nie mam planów na 2015 rok. Za kilka miesięcy wszystko się okaże. Ale wracamy na Magurę. Było ciekawie. Czołówka walczyła do ostatniego podjazdu wyścigowego o tytuły. Przyznam musiałem się mocno postarać, żeby wszystko wyszło. Proste, na których koledzy jechali szybciej musiałem nadrabiać na zakrętach. Ostatecznie udało się zdobyć 4 miejsce  sobotę i 2 w niedzielę w klasyfikacji generalnej. Zaskoczyła mnie frekwencja kibiców. Dawno tylu fanów nie widzieliśmy na wyścigach, a trasa już od soboty była oblegana przez rządnych wrażeń, dopingujących nas kibiców. To fajna sprawa. Chciałem jeszcze zaznaczyć, że w tym sezonie jako jeden z niewielu razem z Marcinem Gładyszem ukończyłem wszystkie rundy GSMP. Moja regularność popłaciła i dzięki mechanikom z Witek Motorsport i braku większych błędów z mojej strony będę mógł w grudniu świętować podczas Gali Sportu Samochodowego. Chciałem bardzo podziękować za wsparcie w tym sezonie moim sponsorom: firmie Rodax, Witek Motorsport, Uni-Matic, Flora Kraków, Arispol, Rabaty Budowlane oraz ABART wykładziny. Dziękuję firmie Team Promotion Marketing i PR Sportowy za opiekę PR a portalowi www.wyscigigorskie.pl za patronat medialny. Teraz szykujemy się na FIA Hill Climb Masters, który rozegrany zostanie w najbliższy weekend w Luxemburgu. Jedziemy nad ranem w czwartek. W piątek rano będę chciał przejechać się 2 kilometrową trasą, żeby poznać ją jeszcze lepiej. Liczę na dobry wynik, ale wiem, że w starciu z Mistrzami Europy będę musiał postarać się razy 10. Trzymajcie kciuki za całą polską reprezentację.


Fot. Agnieszka Wołkowicz

Waldek Kluza:
Za nami emocjonujący koniec sezonu w Magurze. Z jednej strony szybka trasa, śliski asfalt i kilka bardzo wymagających fragmentów, a z drugiej sobotnie warunki atmosferyczne, w których jeszcze trudniej było tutaj zadebiutować. Tym bardziej cieszy wynik i styl, w jakim zakończyliśmy sezon. Wyjeżdżamy z Magury Małastowskiej z podwójnym zwycięstwem w Klasyfikacji Generalnej i rekordem trasy, jako Wicemistrzowie Polski, więc plan wykonaliśmy w 100%. Od samego początku weekend układał się dla nas pozytywnie. Idealnie trafiliśmy z ustawieniami zawieszenia i przełożeniem skrzyni biegów. Samochód spisywał się doskonale, więc nie pozostało nic innego, jak cieszyć się jazdą. Wracamy bogatsi o nowe doświadczenia i z dużą dawką pozytywnych emocji na przyszły sezon.
Ogromne podziękowania dla tych, którzy trzymali kciuki w Magurze, ale także dla tych, którzy byli z nami cały sezon (również w tych gorszych momentach). Dziękuje całemu zespołowi i mojej rodzinie i wszystkim partnerom: ProfiAuto, Stalco, TRW, Auto Części Valdi, Rally-Tech.pl, Kopalnia Mocy, AntyRadio, Buchti.pl. To Wam wszystkim dedykuje nasz wywalczony w zaciętej walce tytuł.

 

Samochody: 

News

Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej

Strony

- Archiwum