Powrót Nagórskiego

Powracający do walki urzędujący Mistrz Polski w Wyścigach Górskich, nie dał szans rywalom podczas 3. i 4. rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski - Moris Cup Jahodna 2013, wygrywając obie rundy w klasyfikacji samochodów Kategorii I ("samochodów z dachem") oraz dwa razy stawał na 3 stopniu podium, przedzielając pojazdy Kategorii II, czyli popularnie zwane "szuflady" i formuły.

Jaroslav Krajči jadący Lolą Formuły 3000, wygrał pierwszy dzień Moris Cup Jahodna. W pierwszym podjeździe Krajči ustanowił nowy rekord 4,75-kilometrowej trasy - uzyskał 1.50,254. W drugiej próbie zmierzono Krajčiemu 1.50,477. Dotychczasowy rekordzista, Václav Janik okazał się wolniejszy od zwycięzcy o 4 sekundy.

Tego dnia trzecim czasem w generalce zaskoczył wszystkich Tomasz Nagórski - triumfator kategorii I i klasy E1-2000, najszybszy w trzeciej rundzie GSMP.

Robert Steć nie zaliczył treningów i przegrał pierwszy podjazd wyścigowy z Nagórskim o 1,073 sekundy. W drugim podjeździe Lola była szybsza od Subaru o 27 tysięcznych. Rafał Grzesiński zajął drugie miejsce w kategorii I GSMP, Marcin Bełtowski - trzecie. Czwarty był Grzegorz Kozioł, piąty Damian Łata, drugi w N+2000 za Vlastimilem Majerčakiem.

Igor Drotár, jedyny Słowak zgłoszony do GSMP, miał zaprezentować nowy pojazd oparty na Fabii WRC, ale z powodu kłopotów z silnikiem nie wyjechał nawet na trening.

Podczas niedzielnej części zawodów Formuła 3000 Jaroslava Krajči ponownie okazała się najszybsza w Moris Cup Jahodna, ale tym razem uzyskał przewagę tylko 0,4 sekundy nad Václavem Janikiem. Trzeci w generalce, Tomasz Nagórski wygrał czwartą rundę GSMP, powtarzając sobotni sukces w kategorii I i klasie E1+2000.

W pierwszym podjeździe wyścigowym Václav Janik poprawił rekord trasy na 1.49,510. Jaroslav Krajči uzyskał 1.50,684, Tomasz Nagórski - 1.58,684. Robert Steć, trzeci w drugim treningu (1.58,580) nie ukończył podjazdu. Fiesta Martina Koiša uderzyła w barierę.

Jaroslav Krajči poprawił rekord w drugim podjeździe na 1.48,440. Václav Janik stracił 1,667 sekundy i przegrał zawody. Tomasz Nagórski ponownie był trzeci. Marcin Bełtowski, drugi w GSMP, wyprzedził Rafała Grzesińskiego o 0,181 sekundy. Czwarte miejsce w rundzie zajął Damian Łata, zwycięzca N-ki.

WYNIKI Sobota

1. Jaroslav Krajči (SK) Lola B05/20 3.40,731 (1. E1-SS-3000)
2. Václav Janik (CZ) Lola B02/50 +4,023 (2. E1-SS-3000)
3. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza WRX STI +20,807 (1. E1+2000)
4. Robert Steć (PL) Lola T96/50 +21,853 (3. E1-SS-3000)
5. Jiří Svoboda (CZ) Norma M20F +25,812 (1. E2-SS-2000)
6. Martin Koiš (SK) Ford Fiesta +24,482 (2. E1-2000)
7. Jozef Béreš Jr (SK) Audi Quattro S1 +33,704 (1. E2-SH)
8. Rafał Grzesiński (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +37,683 (3. E1-2000)
9. Marcin Bełtowski (PL) Subaru Impreza WRX STI +39,630 (4. E1-2000)
10. Tomáš Kukučka (SK) Skoda Fabia WRC +40,449 (1. A-2000)

WYNIKI Niedziela

1. Jaroslav Krajči (SK) Lola B05/20 3.39,124 (1. E1-SS-3000)
2. Václav Janik (CZ) Lola B02/50 +0,493 (2. E1-SS-3000)
3. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza WRX STI +18,764 (1. E1+2000)
4. Dan Michl (CZ) Lotus Evora +20,631 (1. E2-SH-3000)
5. Jiří Svoboda (CZ) Norma M20F +25,636 (1. E2-SS-2000)
6. Jozef Béreš Jr (SK) Audi Quattro S1 +31,671 (1. E2-SH)
7. Marcin Bełtowski (PL) Subaru Impreza WRX STI +35,122 (2. E1+2000)
8. Rafał Grzesiński (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +35,303 (3. E1+2000)
9. Tomáš Kukučka (SK) Skoda Fabia WRC +40,162 (1. A-2000)
10. Erich Achs (SK) Formula Opel/Lotus +41,932 (2. E2-SS-2000)
11. Damian Łata (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +44,106 (1. N+2000)

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do ... więcej

Strony

- Archiwum