Plejada gwiazd w Załużu

Już za trzy dni rusza pierwszy tegoroczny wyścig górski w Polsce. Na Podkarpacie zjedzie 75 kierowców, którzy rywalizować będą w ramach FIA International Hill Climb Cup, FIA CEZ Hill Climb Championship oraz w  Mistrzostwach Polski i w Mistrzostwach Słowacji.

Zobacz:

LISTĘ ZGŁOSZEŃ

INFORMATOR WYŚCIGU

Po raz pierwszy kibice w Załużu zobaczą plejadę zawodników w najmocniejszych bolidach i jedno miejscowych samochodach grupy E2-SS i E2-SC. Wśród nich pojawi się Vaclav Janik w Loli, Petr Trnka w Normie, Riva Tizioano w Reynardzie, Robert Steć w Loli, Jiri Svoboda w Normie, Sebastian Fołta w Oplu Lotus oraz Dragan Pejovski w Global GT.

Wśród samochodów E2-SH kibice będą mogli na „patelniach” oglądać Mistrzów Polski – Dubaja, Waldemara Kluzę i Marcina Bełtowskiego.

W klasie E1+2000 wystartuje aż 12 kierowców. Igor Drotar, Josef Beres, Marcin Gładysz, Vladimir Vitver, Jan Milon, Peter Liptak, Boczek, Tomasz Myszkier, Jan Liptak, Wojciech Krawczyk, Łukasz Kotarba i Tomasz Kuciński. E1+2000 będzie też najmocniej obsadzoną klasą podczas 1 i 2 rundy GSMP Załuż 2015.

Najmocniejsze ośki przywiozą na Podkarpacie Roman Baran, Szymon Piękoś, Peter Ambruz, Peter Sipek, Karol Krupa i Mateusz Pogoda.

Tylnonapędowymi samochodami pojedzie czterech kierowców. Tu zobaczymy trzy BMW – Ryszarda Żyszczyńskiego, Jacka Madziary, Rafała Fedorowicza i Ferrari Sergio Azziniego.

Grupa A to jedynie 5 najmocniejszych Mitsubishi Lancerów Grzegorza Kozioła, Piotra Ostrowskiego, Rafała Serafinowicza, Grzegorza Dudy oraz Ford Escort Petera Jureny i Skoda Felicia KitCar Damiana Paligi.

Równie mocno obsadzona klasa jak najmocniejsza E1+2000 jest seryjna klasa N-2000, gdzie pojawi się 12 kierowców.

Jedynie 18 samochodów zgłosiło się do grupy historycznej. To właśnie ci zawodnicy będą rywalizować w osobnej klasyfikacji, która została stworzona od tego roku. W najmocniejszych autach zobaczymy Pawła Gosa w Subaru Imprezie, Jacka Handla w BMW, Jerzego Gołębiowskiego w Fordzie Escorcie Cosworth, powracającego do wyścigów górskich Janusza Janię w BMW, Wojtka Koczeskiego w Subaru Legacy oraz Rafała Szumca w Lanci Delta czy Wojciecha Bełtowskiego w Audi Quattro. Fiatem 126p na trasie pojawi się Angelo Gilli, który będzie cieszył oczy wszystkich kibiców lubiących polską motoryzację.

Zawody ruszają już w piątek 8 maja w Sanoku od Odbioru Administracyjnego i Badania Kontrolnego. Na sobotę i niedzielę zawodnicy przeniosą się na 4688 m trasę z Wujskiego do Tyrawy Wołoskiej.

Samochody: 

News

Spokojnych Świąt Wielkanocnych
Spokojnych, dobrych i zdrowych Świąt Wielkanocnych życzy Polski Związek... więcej
Komunikat ZT GKSS nr 1/2024
Informujemy, że Komunikat Zespołu ds. Technicznych Głównej Komisji Sportu... więcej
Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej

Strony

- Archiwum