26 kwietnia na pl. Konstytucji w Warszawie odbyła się impreza plenerowa inaugurująca kampanię Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie skierowana do pieszych.
Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych ogłosiło lata 2011-2020 Dekadą Działań na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (Decade of Action for Road Safety) – dalej Dekada BRD. Jej celem jest ustabilizowanie, a następnie zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków na drogach w skali globalnej poprzez intensyfikację działań prowadzonych na szczeblu krajowym, regionalnym i globalnym. ONZ apeluje do twórców praw, organizacji pozarządowych, spółek prywatnych, ludzi młodych, ofiar i ocalonych oraz mediów o wsparcie kampanii.
Zarząd Dróg Miejskich, chcąc odpowiedzieć na ten apel, zorganizował kampanię społeczną skierowaną do pieszych pod hasłem „Czerwone - Stój, Zielone – Idź. To takie proste!”. Kampanię poparło dwudziestu aktorów, dziennikarzy i polityków. Inauguracja kampanii nastąpiła w Dniu Drogowca, 26 kwietnia na Placu Konstytucji podczas Pikniku Drogowego.
Wśród atrakcji znalazło się miasteczko ruchu drogowego, pojazdy zabezpieczenia wypadków, pojazdy badania dróg, pokaz pierwszej pomocy, symulatory zderzeń i dachowania, pokaz ratownictwa medycznego. Policja przygotowała konkursy, w których można było wygrać przedmioty związane z kampanią.
Partnerzy akcji: Komenda Stołeczna Policji, Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, Polski Związek Motorowy Fundacja Mazowieckie Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego. Patroni medialni: TVP Warszawa i Radio dla Ciebie.
Piknik prowadził Maciej Wisławski. Gościem specjalnym był poseł Michał Szczerba, który z ramienia Parlamentu pilotuje działania w ramach Dekady BRD.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z imprezy.
- Archiwum