Igor Drotar Mistrzem Polski w Wyścigach Górskich

W wielkim finale cyklu GSMP 2016 Słowak Igor Drotar dwukrotnie udowodnił, że jest najlepszym kierowcą w Polsce.

Pasmo nieustających zwycięstw w GSMP nie zakończyło się dla Igora Drotara, który kolejny raz w tym sezonie wygrał rundę GSMP, tym razem na trasie z Korczyny do Czarnorzek. Słowak jadący Skodą Fabią R5 wyprzedził w dwóch sobotnich podjazdach na 4540 metrowej trasie Waldemara Kluzę o 5,268 sekundy oraz swojego rodaka Josefa Beresa aż o 8,816 sekundy.

Pierwszy podjazd wyścigowy to jednak sensacyjna wygrana Andrzeja Szepieńca, który pojechał 1.56,328 i wygrywał z Drotarem o 0,02 sekundy! Niestety po podjeździe okazało się, że sprzęgło w Lancerze Szepieńca musi zostać wymienione co wyeliminowało go z walki w drugim wyścigu.

Tak jak zapowiadała prognoza pogody, drugi podjazd ruszył już w strugach deszczu. Na mokrej nawierzchni najszybszy okazał się Kluza z czasem 2.08,322, aż 5 sekund szybciej niż Drotar.

Pierwszą piątkę zamknął Jan Milon oraz Piotr Ostrowski, który był najszybszy w rywalizacji grupy A. Szósta pozycja to Roman Baran, który powrócił do jazdy w GSMP. Tuż za nim sklasyfikowano Petera Jurenę, zwycięzcę grupy N.

Tomasz Myszkier sięgnął po prymat w śród aut przednionapędowych, wyprzedzając Karola Krupę w Clio i Szymona Piękosia.

Wśród samochodów historycznych najszybszy w Korczynie podczas sobotniej 13 rundy był Jerzy Nowakowski za nim Paweł Rzadkosz, a trzeci Wojciech Myszkier.

Po wygranej w sobotniej 13 rundzie, Drotar powtórzył ten wyczyn w niedzielę uzyskując najlepszy czas dnia 1.51,742. Na drugim miejscu zameldował się Piotr Ostrowski, który wygrał również grupę A. Trzecie miejsce to w GSMP Roman Baran. Ostatniego podjazdu sezonu nie ukończył Waldemar Kluza, który zaliczył awarię silnika w swoim Fordzie.

Tytuły mistrzowskie w sezonie 2016 trafią do – Igora Drotara Mistrza Polski GSMP, Waldemara Kluzy i co zaskakujące do Dubaia, który jednak nie wystąpił w Korczynie, ale ze względu na dwie awarie Szepieńca, który nie zdobył żadnych punktów trzecie miejsce pozostało w rękach dwukrotnego Mistrza Polski GSMP 2014 i 2015.

Niedzielny wyścig rozgrywany był w dobrych warunkach pogodowych. Pierwszy podjazd treningowy został jednak przesunięty z godziny 8:30 na godzinę 10:00 ze względu na mgłę, która zalegała na trasie z Korczyny do Czarnorzek.

Pierwszą piątkę klasyfikacji generalnej uzupełnili Karol Krupa w Clio RS oraz Jan Milon w Skodzie Fabii WRC. Szóste miejsce to Szymon Piękoś w Hondzie, a siódme Tomasz Myszkier w Leonie.

W klasyfikacji samochodów historycznych najlepszy okazał się Paweł Rzadkosz przed Jerzym Nowakowskim i Wojtkiem Myszkierem.

Najszybszym kierowcą samochodów przednionapędowych okazał się Karol Krupa, który wyprzedził swojego zespołowego kolegę Szymona Piękosia oraz Tomka Myszkiera w Seacie Leonie Supercopa.

WYNIKI 13 rundy GSMP Korczyna
1. Igor Drotár (SK) Skoda Fabia TDRi 4.09,401
2. Waldemar Kluza (PL) Ford Fiesta Proto +5,268
3. Jozef Béreš Jr (SK) Skoda Fabia WRC +8,816
4. Ján Miloň (SK) Skoda Fabia WRC +10,543
5. Piotr Ostrowski (PL) Mitsubishi Lancer Evo VIII +11,476
6. Roman Baran (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +13,622
7. Peter Jureňa (SK) Mitsubishi Lancer Evo IX +14,198
8. Tomasz Myszkier (PL) SEAT León Supercopa +15,915
9. Rafał Serafinowicz (PL) Mitsubishi Lancer Evo X +17,672
10. Peter Florek (SK) Mitsubishi Lancer Evo IX +19,004

WYNIKI 14 rundy GSMP Korczyna
1. Igor Drotár (SK) Skoda Fabia TDRi 3.43,809
2. Jozef Béreš Jr (SK) Skoda Fabia WRC +12,512
3. Piotr Ostrowski (PL) Mitsubishi Lancer Evo VIII +14,191
4. Roman Baran (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +19,204
5. Karol Krupa (PL) Renault Clio RS +19,961
6. Ján Miloň (SK) Skoda Fabia WRC +22,204
7. Szymon Piękoś (PL) Honda Civic +24,353
8. Peter Florek (SK) Mitsubishi Lancer Evo IX +27,221
9. Tomasz Myszkier (PL) SEAT León Supercopa +29,855
10. Jarosław Adamiak (PL) Honda Civic +33,559

KOŃCOWA PUNKTACJA GSMP
1. Drotár 200, 2. Kluza 162, 3. Dubai 113, 4. Szepieniec 107, 5. Serafinowicz 66, 6. Miloň 64, 7. Jureňa 50, 8. Ostrowski 47, 9. Baran 42, 10. Gos 39.

Samochody: 

News

Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej

Strony

- Archiwum